1,3 jtd wymiana kolektora dolotowego oraz palenie na ciepło

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AdamLT

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Piaseczno
Posiadane auto: Panda 4x4 1,3mjet
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 02 Lis 2018, 00:30    Temat postu: 1,3 jtd wymiana kolektora dolotowego oraz palenie na ciepło Odpowiedz z cytatem

Witajcie, moja małżonka wybrała się w trasę swoją Panda mk2 2010 i niestety, ale zadzwoniła z miejsca docelowego, że coś syczy i auto mułowate.
Po jej powrocie przejechałem się autem i stwierdziłem, że kiedy turbo dmucha to coś mocno syczy po stronie kierowcy w komorze silnika. Żona wsiadła depnęła auto a ja posłuchałem pod maską i doszukałem się pęknięcia na kolektorze dolotowym. Pęknięcie jest znaczne... z 1,5 do 2 cm leci po zgrzewie od jednego z gwintów tam gdzie przychodzi rura od chłodnicy powietrza.
No i tu zachodzą pytanią:
1. Czy to częsta usterka? wydaje się, że nie...
2. Czy ktoś wie czy są różnice w kolektorach dolotowych panda, doblo, punto 1,3 jtd ?
bo coś kupić muszę na podmianę... może ktoś ma i chce sprzedać?
3. Czy ciężko jest ten kolektor zdjąć?
4. Czy da się to zrobić bez spuszczania płynu i demontażu EGR? podobno blokuje on dojście do jeden śruby kolektora. może z użyciem jakiegoś specjalnego klucza?
5. Czy ktoś ma jakiś rysunek z rozpisanymi uszczelkami, które trzeba zamówić ? z pewnością zespolona między blok i kolektor, oraz okrągła na wejściu do kolektora, ale może jeszcze jakieś pod jakieś czujniki, czy w związku z egr ?


Druga kwestia, palenie na ciepło...
Panda czasami ma problem taki, że na ciepło, szczególnie w upały nie chce zapalić.
Postoi 20 minut i pali i jeździ.
kiedyś podpiąłem się pod ecu i fiat ecu scan pokazał
P1194 - Fuel Presure
P1197 - Fuel presure test
P0093 - Fuel High pressure pressure
Zdaje się, że wszystkie mają związek z brakiem sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia, który chyba jest na listwie pod puszką filtra. Pytanie czy może mieć on wpływ na odpalanie na ciepło?
Na zimno pali zawsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
piohol

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 2023
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska
Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
PostWysłany: Pią 02 Lis 2018, 11:29    Temat postu: Re: 1,3 jtd wymiana kolektora dolotowego oraz palenie na ciepło Odpowiedz z cytatem

Zawsze wszystkim usterkom w samochodzie winne są źony. Następnym razem trzeba dać samochód kochance a żonka niech siedzi w domku i obiadek gotuje. Smile
A teraz na poważnie. Najpierw wymień kolektor potem skasuj błędy i ponownie odczytaj będziesz miał bliżej do rozwiązania problemu.
Zamienność elementów do żony samochodu sprawdź w E-perze po nr vin.
_________________
Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
AdamLT

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Piaseczno
Posiadane auto: Panda 4x4 1,3mjet
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 12 Lis 2018, 12:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kolektor ssacy panda 55207034 zastapiony przez 55231291

kolektor zamienny z
grande punto 2008-2009
grande punto 2009-2013
idea 2003-2008 + 2008-2012
nuova 500 2007-2012
nuova panda 2003-2009 2009-2010
palio 2005-2011
punto evo 2009-2011
punto fl 2003-2010
doblo 2004-2005, 2005-...
nuovo fiorino-qubo 2007-....

W moim kolektorze są wypalone 3 dziury dokładnie tam gdzie dmuchają gorące spaliny z grzybka EGR z dużych dziurek.
Zatem kolektor do wymiany.
komplet uszczelek i jeszcze dochodzi zdiagnozowanie czemu spaliny były aż tak gorące, bo żadnego błędu egr itp. nie było, zaślepiony też nie był, a nagaru nie było też mega dużo... jakiś był jak to w dieslu... ale bez dramatu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group