Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AdamLT
Czytelnik
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Piaseczno Posiadane auto: Panda 4x4 1,3mjet
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 02 Lis 2018, 00:30 Temat postu: 1,3 jtd wymiana kolektora dolotowego oraz palenie na ciepło |
|
|
Witajcie, moja małżonka wybrała się w trasę swoją Panda mk2 2010 i niestety, ale zadzwoniła z miejsca docelowego, że coś syczy i auto mułowate.
Po jej powrocie przejechałem się autem i stwierdziłem, że kiedy turbo dmucha to coś mocno syczy po stronie kierowcy w komorze silnika. Żona wsiadła depnęła auto a ja posłuchałem pod maską i doszukałem się pęknięcia na kolektorze dolotowym. Pęknięcie jest znaczne... z 1,5 do 2 cm leci po zgrzewie od jednego z gwintów tam gdzie przychodzi rura od chłodnicy powietrza.
No i tu zachodzą pytanią:
1. Czy to częsta usterka? wydaje się, że nie...
2. Czy ktoś wie czy są różnice w kolektorach dolotowych panda, doblo, punto 1,3 jtd ?
bo coś kupić muszę na podmianę... może ktoś ma i chce sprzedać?
3. Czy ciężko jest ten kolektor zdjąć?
4. Czy da się to zrobić bez spuszczania płynu i demontażu EGR? podobno blokuje on dojście do jeden śruby kolektora. może z użyciem jakiegoś specjalnego klucza?
5. Czy ktoś ma jakiś rysunek z rozpisanymi uszczelkami, które trzeba zamówić ? z pewnością zespolona między blok i kolektor, oraz okrągła na wejściu do kolektora, ale może jeszcze jakieś pod jakieś czujniki, czy w związku z egr ?
Druga kwestia, palenie na ciepło...
Panda czasami ma problem taki, że na ciepło, szczególnie w upały nie chce zapalić.
Postoi 20 minut i pali i jeździ.
kiedyś podpiąłem się pod ecu i fiat ecu scan pokazał
P1194 - Fuel Presure
P1197 - Fuel presure test
P0093 - Fuel High pressure pressure
Zdaje się, że wszystkie mają związek z brakiem sygnału z czujnika wysokiego ciśnienia, który chyba jest na listwie pod puszką filtra. Pytanie czy może mieć on wpływ na odpalanie na ciepło?
Na zimno pali zawsze. |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Pią 02 Lis 2018, 11:29 Temat postu: Re: 1,3 jtd wymiana kolektora dolotowego oraz palenie na ciepło |
|
|
Zawsze wszystkim usterkom w samochodzie winne są źony. Następnym razem trzeba dać samochód kochance a żonka niech siedzi w domku i obiadek gotuje.
A teraz na poważnie. Najpierw wymień kolektor potem skasuj błędy i ponownie odczytaj będziesz miał bliżej do rozwiązania problemu.
Zamienność elementów do żony samochodu sprawdź w E-perze po nr vin. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
AdamLT
Czytelnik
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Piaseczno Posiadane auto: Panda 4x4 1,3mjet
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 12 Lis 2018, 12:25 Temat postu: |
|
|
kolektor ssacy panda 55207034 zastapiony przez 55231291
kolektor zamienny z
grande punto 2008-2009
grande punto 2009-2013
idea 2003-2008 + 2008-2012
nuova 500 2007-2012
nuova panda 2003-2009 2009-2010
palio 2005-2011
punto evo 2009-2011
punto fl 2003-2010
doblo 2004-2005, 2005-...
nuovo fiorino-qubo 2007-....
W moim kolektorze są wypalone 3 dziury dokładnie tam gdzie dmuchają gorące spaliny z grzybka EGR z dużych dziurek.
Zatem kolektor do wymiany.
komplet uszczelek i jeszcze dochodzi zdiagnozowanie czemu spaliny były aż tak gorące, bo żadnego błędu egr itp. nie było, zaślepiony też nie był, a nagaru nie było też mega dużo... jakiś był jak to w dieslu... ale bez dramatu. |
|
Powrót do góry |
|
|
|