Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tombogus
Debiutant
Dołączył: 11 Paź 2016 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mińsk Mazowiecki Posiadane auto: Vel Satis 3.5 V6 Initial Paris 2002
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sob 29 Wrz 2018, 13:35 Temat postu: 3,5 V6 problem z ASB |
|
|
Mam pogłębiający się problem z pracą skrzyni SU1 i pewne teorie. Ciekaw jestem Waszych opinii na temat objawów. Więc po kolei.
Skrzynia od początku szarpała przy przełączaniu z 3 na 4 bieg (okolice 50km/h) ale dopiero po rozgrzaniu. Na zimno chodziła płynnie na wszystkich biegach. Miała jednak objaw nietrzymania przy ruszaniu. Pod górę potrafiła staczać auto. Trzeba było depnąć w gaz, żeby zaczęła ciągnąć. Jak już ruszyła to szła poprawnie.
Od pewnego czasu zauważyłem, że zaczęła jakby się ślizgać do 4 biegu. Po przejściu na 4 i 5 bieg jakby pracowała poprawnie. Szarpanie z 3 na 4 jakby zelżało ale potrafi szarpnąć mocniej. Szarpanie to natomiast występuje tylko przy delikatnej jeździe. Jeśli przycisnę mocniej gazem to przełącza płynne. Generalnie skrzynia lubi głębiej wciśnięty pedał gazu i wtedy chodzi płynnie.
Pojawił się również słyszalny świst przy ruszaniu od zera i jak ruszę to dalej już nic nie świszczy.
Wrzucenie D na postoju przy gorącej skrzyni powoduje załączenie ze zwłoką i szarpnięciem. R nie ma tego objawu. Na zimno nie ma szarpnięcia ani zwłoki.
Bywa, że w korku, na światłach następuje zasprzęglenie z wyraźnym szarpnięciem.
Do tej pory wymieniłem olej statycznie co nic nie pomogło oraz dynamicznie co też nic nie dało. Spuszczony olej był czarny jak smoła.
Moje teorie krążyły do niedawna wokół kosza forwardu pierwszego (pęknięty kosz lub tłok) ale teraz coraz bardziej obstawiam konwerter, który nie wytwarza wystarczającego ciśnienia. Podobno właśnie walnięty konwerter tak olej masakruje.
Jakie jest Wasze zdanie? |
|
Powrót do góry |
|
|
darryd
Debiutant
Dołączył: 28 Lut 2016 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość/region): Głogów Posiadane auto: Renault, Vel Satis, 2.0T, 2005
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Sro 24 Paź 2018, 09:42 Temat postu: |
|
|
w tej skrzyni najsłabszym ogniwem są elektrozawory jak i cały sterownik...najtańszym sposobem będzie chyba regeneracja lub wymiana na nowy, można to zrobić bez rozbierania i wyciągania skrzyni...mnie też to czeka...koszt koło 1800 zł bez oleju i robocizny, czas wymiany około 2h...podobno fachowcami w tych sterownikach są goście z midparts.pl, na youtube nawet mają film z urządzenia kalibracyjnego tego sterownika...
http://midparts.com.pl/pl/p/AF2333AW55-50-ZESTAW-DO-NAPRAWY-STEROWNIKA-TRANS-GO/3467
POMAGA: Corrects/Prevents/Reduces: Opóźnienie/uderzenie w trakcie ruszania, 4-3 i 3-2 uderzenia/przeciągięcia; 2-3 & 3-4 przeciągnięcia, zanik kick-down, ślizganie konwertera. |
|
Powrót do góry |
|
|
|