Piszcenie paska wielorowkowego(klinowego)po wymianie rolek

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dodge42

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8
Piwa: 0/2
PostWysłany: Czw 18 Paź 2018, 12:13    Temat postu: Piszcenie paska wielorowkowego(klinowego)po wymianie rolek Odpowiedz z cytatem

Witam sedecznie.Problem jaki chcę opisać dotyczy piszczenia paska klinowego które pojawiło się po wymianie rolek wszystkich oraz sprzęglika alternatora.Otóż wcześniej przed jaką kolwiek wymianą dało się słychać straszne "chrobotanie"co zdiagnozowałem sobie sam na przykładzie.
https://www.youtube.com/watch?v=65vl4gyE_dw
Identyko wszystko,,,nawet kolor się zgadzał,,hihi,,,Ale do czego zmierzam.Pzred wymianą sprzęglika wymieniłem wszystkie rolki prowadzące paska oraz rolke napinacza i "chrobotanie "nie ustało.Wymieniłem sprzęglik alternatora(rolke)i :chrobotanie ustało ale pojawiło się piszczenie paska niekiedy rano przy odpalaniu i znikało po przejechaniu jakiś 20 km tak plus minus.Po dłuższym czasie piszczenie podczas pracy silnika nasiłało się i nie pomogły wymiany paska ani spryskiwanie paska jakimiś preparatami do eliminacji tegoż piszcenia.Dziś wymieniłem samonapinacz z nową rolka oczywiście i nadal piszczenie zaczęło sie nasilać a jest ono strasznie denerwujące i żenujące podczas jazdy sami wiecie.I teraz pytam posiadaczy Caliberka czy mieliście taki problem i gdzie popełniony jest błąd.Czy podczas wymiany sprzęglika alternatora mechanik mógł coś nie tak zrobić przy przykrecaniu alternatora po wymianie sprzęglika?czy mogł nie przykrecic odpowiednio alternatora i wten sposób zmienił się naciąg paska czy co?sam nie wiem,,,pomóżcie.Dwa paski nowe które zrobiły po 200km dosłownie i trzeci pasek założony nowy też piszczy???tragedia.Oczywiście silnik 1.8 Benzynka Pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Pią 19 Paź 2018, 12:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Musisz namierzyc konkretna rolke powodujaca piszczenie. Najprostsza metoda to psikacz z woda - jak slyszysz piszczenie pryskasz miedzy rolke a pasek co spowoduje chwilowy poslizg danej rolki. Gdy piszczenie ustanie masz winowajce.

I potem standardowe rzeczy do sprawdzenia - czy rolka na pewno pracuje w jednej plaszczyznie z innymi (moze byc slabo dokrecona lub dana czesc sie cala przekrzywila gdzies na srubach przy wymianie rolek), czy obraca sie swobodnie po zdjeciu paska, itp.

BTW: Rolka alternatora w Calibrze jest niestety slaba. Ja juz czwarta mam zalozona. Nawet 50K km nie jest w stanie zrobic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
Dodge42

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Lut 2018
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8
Piwa: 0/2
PostWysłany: Sro 24 Paź 2018, 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za cenne rady,,,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group