Gaśnie przy dohamowywaniu


Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xeamiz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kalisz
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2006r.
Piwa: 1/0
PostWysłany: Sro 23 Lis 2016, 21:50    Temat postu: Gaśnie przy dohamowywaniu Odpowiedz z cytatem

Witam posiadaczy Caliberka.

Mam nietypowy problem i nie mogę sobie z nim poradzić.
Otóż gdy jadę i dojeżdżam do skrzyżowania lub manewruje przy parkowaniu auto samo z siebie potrafi zgasnąć.
Auto podczas parkowania nawet przy włączonym sprzęgle gaśnie. Oczywiście zapala się kontrolka ciśnienia oleju i nic więcej. Jest to bardzo [cenzura] jeśli chodzi o sytuację na skrzyżowaniach, dlatego że wyłącza się wspomaganie i trzeba szybko odpalić by móc na krzyżowce skręcić.Pojawia się to sporadycznie czasami w miesiącu ani razu a czasami kilka razy na tydzień. Dodam tyle, że ogólnie mój egzemplarz bardzo się dławi przy ruszaniu jakby mu za mało gazu wciskać a jak się da więcej to znowu zrywa. Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go rozwiązać ?


Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
adamlukanowski@wp.pl

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 43
Skąd jesteś (miejscowość/region): Biała Podlaska
Posiadane auto: Dodge Journey 2.0
Piwa: 3/2
PostWysłany: Sro 23 Lis 2016, 22:54    Temat postu: k Odpowiedz z cytatem

kolego sprawdzales przepustnice? miałem podobny problem, tylko ze w golfie4 ale objawy identyko
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Czw 24 Lis 2016, 15:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oprocz przepustnicy jeszcze sprawdz zawor PVC (sam mozesz wymienic w 10 minut, koszt 60 PLN na Allegro).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
smarzyk

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość/region): Poznań
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 150KM
Piwa: 7/2
PostWysłany: Czw 24 Lis 2016, 18:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czesc,
Masz silnik 1.8 150KM duuzo osob ma z nim problemy, Twoje sa bardzo niebezpieczne.

Czyli auto gasnie tylko na wolnych obrotach, na wyzszych juz nie?

W wiekszosci przypadkow jest mega zamulenie, jak i u mnie. Niedlugo oddaje mojego na sprawdzenie szczelnosci, zaworow, glowicy, oraz bede wymontowywac lopadki w kolektorze dolotowym bo to jest chory konstrukcja.

Tak jak koledzy pisali sprawdz/wyczysc:
- przepustnica
- pvc

Ja bym jeszcze zerknal na:
- silnik sterujacy lopatkami przepustnicy
- dolot od puszki do kolektora
- przeczysc MAP sensor

@bbkr kolego mozesz mi zrobic fotke gdzie to cholerstwo pvc znalezc w komoze silnika, bede wdzieczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Czw 24 Lis 2016, 18:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tu, wystarczy zdjac pokrywe.

http://www.caliberforums.com/forums/attachment.php?attachmentid=7085&d=1309361137


Ostatnio zmieniony przez bbkr dnia Pią 25 Lis 2016, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Czw 24 Lis 2016, 18:24    Temat postu: reklama

Powrót do góry
xeamiz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 12 Kwi 2016
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kalisz
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2006r.
Piwa: 1/0
PostWysłany: Pią 25 Lis 2016, 19:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki panowie za informacje.
Tylko takie pytanie ten zawór można jakoś sprawdzić czy faktycznie jest uszkodzony czy wymieniać w ciemno ?

Kolego smarzyk daj znać jeśli dojdziesz do tego co jest powodem zamulenia bo ja już straciłem nadzieję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Pią 25 Lis 2016, 22:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PCV (Positive Crankcase Ventilation, niektorzy producenci uzywaja skrotu PVC) jest po to, aby w komorze walu korbowego nie roslo cisnienie spowodowane przedmuchami gazow spalania przez pierscienie tlokowe. Gdy tak sie dzieje silnik musi przezwyciezyc to cisnienie, stad moga byc problemy z gasnieciem na wolnych obrotach i utrata mocy. PCV laczy komore walu korbowego z kolektorem wlotowym. Czyli podcisnienie kolektora wlotowego doslownie wysysa wszystkie gazy z komory walu korbowego i silnik ponownie je przepala.

W budowie wielkiej filozofii nie ma. To zwykly zawor jednokierunkowy ze sprezynka.
Ma byc nie zasyfiony nagarem i ma przepuszczac w jedna strone a w druga nie.

Instrukcja ma wymiane w ciemno przy przebiegu 200_000 km.
Ale jak napisalem - to tania rzecz do samodzielnego montazu, mozna wymienic ciut wczesniej i wykluczyc jedna z mozliwych przyczyn gasniecia/zamulania. Najpierw odpinasz wezyk i potem wykrecasz. Numer czesci Mopar 5047002AA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arci75

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zamość
Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 150KM 2006 r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 21 Sty 2017, 00:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam podobny problem ale u mnie auto gaśnie mi przy ruszaniu i na wstecznym ale czasem też przy dojezdzaniu do skrzyżowania i mi szarpie na ziemnym silniku , wymieniłem zawór PCV i dalej jest problem jak rozwiazesz swój to napisz co pomogło.
_________________
Caliber 1.8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
grafffik

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0B, Subaru Impreza STi
Piwa: 1/0
PostWysłany: Pon 30 Sty 2017, 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arci75 manual czy automat ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Arci75

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 34
Skąd jesteś (miejscowość/region): Zamość
Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 150KM 2006 r.
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 10 Lut 2017, 17:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

grafffik mam manual i nadal jest ten problem nie rozwiazany dodam jeszcze że teraz w te mrozy jak ruszam na ziemnym silniku to auto się muli tzn. jak daję gazu to auto przygasza. Dzięki za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam
_________________
Caliber 1.8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Dodger

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): HARTLEPOOL
Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 02 Paź 2018, 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jak ? Rozwiazales problem? Ja mam to samo tylko przy 2.0 automat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu spik (wp kontakt) Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
SCRPN

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 12
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków
Posiadane auto: Dodge Caliber Reloaded SXT 2.0L 2010
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 03 Paź 2018, 15:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polecałbym podpiąć pod kompa, jeśli coś elektronicznego padło to powinno wyjść. Jak nie będzie błędu to dopiero wtedy można korzystać z doświadczenia i wymieniać to co wyżej opisane
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Roberto80

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 26 Lis 2020
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mińsk maz
Posiadane auto: Dodge caliber
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 27 Lis 2020, 05:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam podobnie ktoś to ogarnął?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mrowek55

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość/region): Białystok
Posiadane auto: było Renault Scenic 1.9 dci , XII.2000r., jest Dodge Caliber SXT 2.0 16V 2007r.; Citroen C4 II 1.6 VTi 2010, Renault Clio II 1.5 dCi 2004r.
Piwa: 7/4
PostWysłany: Pią 25 Lut 2022, 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Panowie.
U mnie na zimnym silniku, jeszcze na bęnzynie odpala ok, na wolnych obrotach ok a jak tylko chcę ruszyć i dodaje gazu to bardzo często gaśnie. Po tym dłużej muszę go kręcić, wciskam pedał gazu i jakoś odpala. Jak już ruszę to jadę aż do pierwszego skrzyżowania, tam też często gaśnie. Zaraz po przełączeniu na gaz to podobne zachowanie, czyli zanim się jeszcze rozgrzeje to potrafi zgasnąć np przy hamowanie przed zatrzymaniem. Po rozgrzaniu silnika wszystko działa ok. Nie gaśnie, dobrze odpala itp. Nie wywala błędów. Jeszcze nic nie robiłem, jakoś się mecze
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Greg1985

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 04 Wrz 2021
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa
Posiadane auto: dodge caliber 1,8
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 26 Lut 2022, 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam identyczny problem
motor 1,8 b+gaz

wymieniłem:

zawór pvc
świece
filtr powietrza
Filtry gazu
gaz wyregulowany
wymieniony sterownik klap kolektora dolotowego który niby miał odpowiadać za gaśnięcie auta.

To auto ma jakąś wadę fabryczną, na forum, jest masa osób które mają ten sam problem, a najciekawsze jest to że nikt nie napisze w jaki sposób naprawił tą usterkę.
Nie jest to moje pierwsze auto ale z taką usterką pierwszy raz się spotykam żeby auto gasło podczas ruszania jak i dojeżdżania do skrzyżowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group