Czujnik kąta skrętu

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaazik89

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): wlkp
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2007
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 28 Sie 2018, 07:38    Temat postu: Czujnik kąta skrętu Odpowiedz z cytatem

Witam,
Od czwartku zeszłego tygodnia jestem posiadaczem Calibra, kupiłem go w stanie "do lekkiego dopieszczenia".
Mam problem z kontrolkami ESP oraz BAS ESP - zapalają się one/gasną i tak na okrągło.
Zapoznałem się z tematem podobnych awarii i ich przyczyn na forum i w weekend zabrałem się za sprawdzanie możliwych przyczyn.
Na 99,9% moim winowajcą jest czujnik kąta skrętu - a dokładniej sama płytka elektroniczna ponieważ jest na niej 1 ułamany element elektroniczny (chyba transoptor). Niestety akurat na brakującej części jest cały opis/symbol elementu.
Temat założyłem ponieważ poszukuje:
- Albo schematu elektrycznego w/w czujnika
- Albo jakiejś dobrej duszy co ma możliwość odczytania symbolu z elementu lub chociaż sprawdzenia czy wszystkie są takie same (mój ułamany to od dużego koła/impulsatora ten całkiem po lewej stronie)
- Albo kogoś co ma na sprzedaż taki czujnik kąta skrętu

Oczywiście stawiam browara osobie która pomoże Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kaazik89

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): wlkp
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2007
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 04 Wrz 2018, 08:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tematem uporałem się sam... udało mi się poszukać zestaw:
- manetki kierunków oraz wycieraczek,
- zwijak
- czujnik kąta
- stacyjkę z kluczykiem,
- obudowę stacyjni oraz kolumny
- kolumnę

Za 45 zł + wysyłka.
Wymienione, wszystko działa.

Dzięki za brak odpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bbkr

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
PostWysłany: Wto 11 Wrz 2018, 23:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Troche pozno, ale wszelkie schematy elektryczne masz w Service Manualu na https://bbkr.org/dodge/doc/ .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kaazik89

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): wlkp
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2007
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 12 Wrz 2018, 07:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ooo dzięki, przyda się na przyszłość Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Ketrin

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 07 Lip 2021
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 07 Lip 2021, 09:20    Temat postu: Re: Czujnik kąta skrętu Odpowiedz z cytatem

kaazik89 napisał:
Witam,
Od czwartku zeszłego tygodnia jestem posiadaczem Calibra, kupiłem go w stanie "do lekkiego dopieszczenia".
Mam problem z kontrolkami ESP oraz BAS ESP - zapalają się one/gasną i tak na okrągło.
Zapoznałem się z tematem podobnych awarii i ich przyczyn na forum i w weekend zabrałem się za sprawdzanie możliwych przyczyn.
Na 99,9% moim winowajcą jest czujnik kąta skrętu - a dokładniej sama płytka elektroniczna ponieważ jest na niej 1 ułamany element elektroniczny (chyba transoptor). Niestety akurat na brakującej części jest cały opis/symbol elementu.
Temat założyłem ponieważ poszukuje:
- Albo schematu elektrycznego w/w czujnika
- Albo jakiejś dobrej duszy co ma możliwość odczytania symbolu z elementu lub chociaż sprawdzenia czy wszystkie są takie same (mój ułamany to od dużego koła/impulsatora ten całkiem po lewej stronie)
- Albo kogoś co ma na sprzedaż taki czujnik kąta skrętu

Oczywiście stawiam browara osobie która pomoże Smile


Dzień dobry witam wszystkich, u mnie jest ten sam problem,posiadam Dodge Caliber 2.0disel 2006r, w samochodzie swietila się kontrolka poduszki i nie działał klakson, dwa dni temu mechanik wymienił taśme kierowniczu bez czujniku skrętu koła, klakson działają, kontrolka poduszki zgasła ale wyświetliła się ESP bas i ABS, nie wiem co mam robić.
Mechanik mówi że nie może znaleźć zwijak z czujnikem skrętu koła.
Ktoś może podać informacje gdzie mogę kupić taśme kierownicy że skrętem koła????
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Sro 07 Lip 2021, 09:20    Temat postu: reklama

Powrót do góry
kaazik89

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość/region): wlkp
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 2007
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 07 Lip 2021, 19:55    Temat postu: Re: Czujnik kąta skrętu Odpowiedz z cytatem

Ketrin napisał:
kaazik89 napisał:
Witam,
Od czwartku zeszłego tygodnia jestem posiadaczem Calibra, kupiłem go w stanie "do lekkiego dopieszczenia".
Mam problem z kontrolkami ESP oraz BAS ESP - zapalają się one/gasną i tak na okrągło.
Zapoznałem się z tematem podobnych awarii i ich przyczyn na forum i w weekend zabrałem się za sprawdzanie możliwych przyczyn.
Na 99,9% moim winowajcą jest czujnik kąta skrętu - a dokładniej sama płytka elektroniczna ponieważ jest na niej 1 ułamany element elektroniczny (chyba transoptor). Niestety akurat na brakującej części jest cały opis/symbol elementu.
Temat założyłem ponieważ poszukuje:
- Albo schematu elektrycznego w/w czujnika
- Albo jakiejś dobrej duszy co ma możliwość odczytania symbolu z elementu lub chociaż sprawdzenia czy wszystkie są takie same (mój ułamany to od dużego koła/impulsatora ten całkiem po lewej stronie)
- Albo kogoś co ma na sprzedaż taki czujnik kąta skrętu

Oczywiście stawiam browara osobie która pomoże Smile


Dzień dobry witam wszystkich, u mnie jest ten sam problem,posiadam Dodge Caliber 2.0disel 2006r, w samochodzie swietila się kontrolka poduszki i nie działał klakson, dwa dni temu mechanik wymienił taśme kierowniczu bez czujniku skrętu koła, klakson działają, kontrolka poduszki zgasła ale wyświetliła się ESP bas i ABS, nie wiem co mam robić.
Mechanik mówi że nie może znaleźć zwijak z czujnikem skrętu koła.
Ktoś może podać informacje gdzie mogę kupić taśme kierownicy że skrętem koła????


Kolego jeżeli nie możesz poszukać czujnika albo ceny są kosmiczne to szukaj w częściach do jeepa albo chryslera (części są takie same) - szukaj może trafisz jak ja ze ktoś miał wystawione przełączniki wycieraczek i kierunków a resztę dawał gratis
Ja już calibra nie mam ale pozostały mi fanty po nim np oryginalne gumowe dywany jak kolega jest zainteresowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kerandeb

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 01 Lip 2022
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czarnków
Posiadane auto: Dodge caliber
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 01 Lip 2022, 22:04    Temat postu: Re: Czujnik kąta skrętu Odpowiedz z cytatem

Witam,
ostatnio wymieniłem taśmę do poduszki powietrznej w Dodge i musiałem przełożyc płytkę z czujnikiem skrętu. Niestety podczas demontażu czujnika skrętu nie zapamiętałem ustawienia małej zębatki. Zębatka ma strzałkę, a pod zębatka są trzy transoptory. Czy ktoś ma może stary czujnik skrętu i mógłby wstawić zdjęcie położenia (ustawienia małej zębatki względem dużej). Ustawienie zębatki musi mieć wpływ na zapalenie kontrolki od ESP i bas. Byłbym bardzo wdzięczny za taką informację. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
kerandeb

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 01 Lip 2022
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Czarnków
Posiadane auto: Dodge caliber
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 05 Lip 2022, 08:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem rozwiązany. Duża zębatka ma strzałkę, która ustawiona jest na znak u góry - kropka na górnym położeniu (położenie spoczynkowe kierownicy). Mała zębatka ma strzałkę która musi być skierowana na otwór w dużej zębatce. Otwór w położeniu spoczynkowym znajduje się dokładnie na dole. Później zrobiłem kalibrację czujnika. - załącz silnik, położenie spoczynkowe, maksymalne wychylenie w lewo, maksymalne wychylenie na prawo, położenie spoczynkowe(jazda na wzrost), wyłącz silnik. Po tym zabiegu po kilku metrach lampki ESP, ABS zgasły. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
GrubyBenek1982

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Lut 2023
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Dodge Journey 2.0 CRD 103kw
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 21 Mar 2023, 15:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam ten sam problem nie zwróciłem uwagi Umnie to tak wyglada że mam strzałeczka na obu zembatkach i w dużym kole kropkę wcięcie jak te cholerstwo ustawic[/img]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group