grucha88
Czytelnik
Dołączył: 21 Sie 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 21 Sie 2018, 12:24 Temat postu: Usterka Avensis Verso 2001 186tys AUTOMAT |
|
|
Witam.
Może ktoś się orientuje w temacie, proszę o pomoc.
Od 3 miesięcy mój automat szarpie. Avenis Verso 2.0 vvti 2001 przed lift. Późno zmienia biegi, przy zmianie z 2 na 3 bieg sam redukuje znów do drugiego obroty wzrosną i dopiero przerzuci. Wszystko piszę przy spokojnej jeździe, nie agresywnej. Poza tym auto słabe podczas ruszania i górek, praktycznie się nie rozpędza.
Ostatnio zmieniłem olej w skrzyni, sprawdziłem zawory (ok), wymieniona uszczelka. Pierwsze 30 km wydawało się że już będzie ok jednak problem powrócił. Dodatkowo wyrzuca check. |
|
beers
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
|
Wysłany: Wto 28 Sie 2018, 11:49 Temat postu: |
|
|
No cóż, wymiana oleju ATF w skrzyni automatycznej, gdy coś zaczyna w niej dolegać i przy przebiegu rzędu 180 tys km nic nie daje, a tylko może spowodować powiększenie się usterki (wypłukanie przez świeży olej różnych brudów, zanieczyszczeń zalegających w zakamarkach skrzyni do jej wnętrza i ruchomych podzespołów). Żaden rozsądny serwis automatów nie podejmuje się wymiany oleju po raz pierwszy przy tak dużym przebiegu. Olej w skrzyni automatycznej należy zacząć wymieniać znacznie wcześniej i wtedy skrzynia jest rzeczywiście długowieczna. Toyota, podobnie zresztą jak większość producentów samochodów twierdzi, że olej w skrzyni automatycznej jest "dożywotni" lifetime. Tylko nie określa jak długie jest to lifetime. Natomiast Toyota w wewnętrznej serwisowej instrukcji stwierdza, że olej w skrzyni biegów automatycznej należy wymieniać (w przypadku użytkowania w tzw. surowych warunkach, czyli jazd z częstymi przystankami np jazda miejska, dużymi prędkościami, dużym obciążeniem) co 6 lat lub 90 tys km przebiegu (w zależności co pierwsze). Tak więc tak potężne przekroczenie limitu wymiany oleju w skrzyni świadczy tylko dobrze o automacie, że tyle wytrzymał ale się w końcu posypał. Niestety, w tej sytuacji konieczna będzie jazda do serwisu automatycznych skrzyń biegów, tam wymontowanie jej z samochodu, rozpołowienie dla dotarcia do jej "wnętrzności", wymiana zużytych podzespołów, wymiana filtra olejowego w skrzyni, dokładne oczyszczenie jej wnętrza ze szlamów i brudów jakie tam powstały, zalanie świeżym olejem, ponowne zamontowanie skrzyni w samochodzie i połączenie z silnikiem. Roboty bardzo dużo, koszt też będzie spory. Sugeruję najpierw zadzwonić do kilku serwisów automatycznych skrzyń biegów, zorientować się co do kosztów, terminów, możliwości sprawdzenia usterki i wtedy zdecydować się, czy naprawiać skrzynię, czy kupować używaną (tego samego typu) z jakiegoś rozbitka, czy też "machnąć na to ręką" i sprzedać samochód w takim stanie w jakim jest. |
|