beers
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 410 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
|
Wysłany: Sob 18 Sie 2018, 00:38 Temat postu: |
|
|
Nie będę reklamował jakiegokolwiek producenta akumulatorów samochodowych, bo każdy może mieć inne zdanie wynikające z własnych, bądź zasłyszanych opinii. Jednak przy kupnie nowego akumulatora trzeba kierować się poniższymi zasadami: 1/ kupować akumulator taki jaki jest w stanie zmieścić się na półeczce w samochodzie dla niego przeznaczonej, czyli największy, bo to oznacza większą pojemność, a nowoczesny alternator we współczesnym samochodzie jest w stanie zawsze podładować akumulator, 2/ w miarę możności kupować akumulator, który ma korki zapewniające dostęp do poszczególnych cel dla sprawdzenia poziomu elektrolitu i ewentualnego uzupełnienia elektrolitu wodą destylowaną, korki nieraz są widoczne bezpośrednio, a nieraz ukryte pod nalepką informacyjną na wierzchu akumulatora, 3/ po zakupieniu nowego akumulatora, należy go przed zamontowaniem w samochodzie bezwzględnie podładować do stanu pełnego naładowania, czyli osiągnięcia na zaciskach akumulatora napięcia 13,2 V, nowe akumulatory naładowane fabrycznie zawsze jakiś czas "leżakują" w magazynach, na półkach sklepowych i następuje ich powolne samorozładowywanie, 4/ jeśli samochód ma system tzw. start/stop należy kupować akumulator do tego przystosowany (wyższe napięcie ładowania), jeśli nie to zwykły akumulator, 5/ najczęstszą przyczyną awarii tzw. akumulatorów bezobsługowych (nie mających korków dostępu do cel) jest zmniejszenie poziomu elektrolitu w jednej z cel poniżej górnej krawędzi płyty ołowianej, dostęp powietrza do płyty, jej szybkie utlenianie i w konsekwencji awaria tej celi, dlatego też akumulator z korkami ma zawsze możliwość skontrolowania poziomu elektrolitu w poszczególnych celach i ewentualne uzupełnienie |
|