Nowy Akumulator

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leech10

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 75
Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice
Posiadane auto: Yaris II LUNA 1.33, 2009
Piwa: 1/0
PostWysłany: Pią 17 Sie 2018, 08:38    Temat postu: Nowy Akumulator Odpowiedz z cytatem

Hej

Oryginalny akumulator mi juz pada. Ma 9 lat więc przeżył swoje. Musze kupić nowy. Pytanie jaki najlepiej.
Prosiłbym o sugestie.

Yaris II 1.33 100KM


Pozdrawiam
Piotrek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
beers

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 410
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: wcześniej Peugeot 407 V6 3.0 z 2006 r., aktualnie Toyota RAV4 2,2 D-CAT z 2015 r.
Piwa: 57/0
PostWysłany: Sob 18 Sie 2018, 00:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie będę reklamował jakiegokolwiek producenta akumulatorów samochodowych, bo każdy może mieć inne zdanie wynikające z własnych, bądź zasłyszanych opinii. Jednak przy kupnie nowego akumulatora trzeba kierować się poniższymi zasadami: 1/ kupować akumulator taki jaki jest w stanie zmieścić się na półeczce w samochodzie dla niego przeznaczonej, czyli największy, bo to oznacza większą pojemność, a nowoczesny alternator we współczesnym samochodzie jest w stanie zawsze podładować akumulator, 2/ w miarę możności kupować akumulator, który ma korki zapewniające dostęp do poszczególnych cel dla sprawdzenia poziomu elektrolitu i ewentualnego uzupełnienia elektrolitu wodą destylowaną, korki nieraz są widoczne bezpośrednio, a nieraz ukryte pod nalepką informacyjną na wierzchu akumulatora, 3/ po zakupieniu nowego akumulatora, należy go przed zamontowaniem w samochodzie bezwzględnie podładować do stanu pełnego naładowania, czyli osiągnięcia na zaciskach akumulatora napięcia 13,2 V, nowe akumulatory naładowane fabrycznie zawsze jakiś czas "leżakują" w magazynach, na półkach sklepowych i następuje ich powolne samorozładowywanie, 4/ jeśli samochód ma system tzw. start/stop należy kupować akumulator do tego przystosowany (wyższe napięcie ładowania), jeśli nie to zwykły akumulator, 5/ najczęstszą przyczyną awarii tzw. akumulatorów bezobsługowych (nie mających korków dostępu do cel) jest zmniejszenie poziomu elektrolitu w jednej z cel poniżej górnej krawędzi płyty ołowianej, dostęp powietrza do płyty, jej szybkie utlenianie i w konsekwencji awaria tej celi, dlatego też akumulator z korkami ma zawsze możliwość skontrolowania poziomu elektrolitu w poszczególnych celach i ewentualne uzupełnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group