Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
toudi_srt
Czytelnik
Dołączył: 04 Sie 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber SRT4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 04 Sie 2018, 14:47 Temat postu: Sprężarka klimatyzacji |
|
|
Cześć! Od paru tygodni jestem posiadaczem Dodge Caliber srt4 (koniec 2008).
Kupiłem go ze świadomością, że do zrobienia jest w nim m.in. klimatyzacja. Po naprawie nieszczelności i nabiciu klima przez jakiś czas działała, po czym przestała. Od tego czasu włącza się losowo, tylko czasami. Mechanik stwierdził, że do wymiany jest sprężarka klimatyzacji, która najprawdopodobniej zatarła się przez jeżdżenie autem z nienabitą klimą (w Calibrze załączona jest ona cały czas, a wciśnięcie przycisku uruchomienia klimatyzacji wyprowadza zimne powietrze do zewnętrznego układu).
Myślałem o zakupie używanej sprężarki. Na Allegro jest trochę ofert, ale prawie przy każdej jest info, że część pochodzi z modelu CRD 2.0. I teraz pytanie, czy we wszystkich modelach Calibra montowana była taka sama część, tj. czy dowolna będzie pasować do srt4? |
|
Powrót do góry |
|
|
Krystek_CIN
Czytelnik
Dołączył: 05 Sie 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Janikowie/kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 sxt lpg
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 05 Sie 2018, 11:59 Temat postu: |
|
|
Witam, u mnie podobny problem z tym, że brak jest tylko sprzegiełka kompresora które zgubiła najprawdopodobniej poprzednia właścicielka. Jednak przez brak tej części muszę zakupić całą sprężarkę lecz wszędzie części tylko na crd 2.0. Czy części są takie same?
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
toudi_srt
Czytelnik
Dołączył: 04 Sie 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber SRT4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 07 Sie 2018, 11:35 Temat postu: |
|
|
Zdążyłem się dowiedzieć, że sprężarki do diesela i benzyny różnią się od siebie, stąd nie można wykorzystywać jednej jako zamiennika drugiej. |
|
Powrót do góry |
|
|
dodjee
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 381 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin Posiadane auto: n/a
Piwa: 37/0
|
Wysłany: Wto 07 Sie 2018, 13:14 Temat postu: Re: Sprężarka klimatyzacji |
|
|
toudi_srt napisał: | ...sprężarka klimatyzacji, która najprawdopodobniej zatarła się przez jeżdżenie autem z nienabitą klimą (w Calibrze załączona jest ona cały czas, a wciśnięcie przycisku uruchomienia klimatyzacji wyprowadza zimne powietrze do zewnętrznego układu).
|
Ten mechanik sam to wymyślił, czy może poprzeć ta tezę jakąś dokumentacją? |
|
Powrót do góry |
|
|
toudi_srt
Czytelnik
Dołączył: 04 Sie 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber SRT4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 12 Sie 2018, 03:35 Temat postu: |
|
|
Jeśli pytasz o zasadę działania sprężarki w układzie klimatyzacji, to jest to standardowy mechanizm, stosowany w samochodach od kilku-kilkunastu lat. Dlatego na przykład klimatyzację należy włączać co jakiś czas nawet wtedy gdy nie ma na to sezonu, czyli np. w zimie. W internecie jest dużo materiałów do poczytania na ten temat.
Jeżeli pytasz, czy poparł dokumentacją zatarcie akurat mojej sprężarki, to nie. Jest dobry i ufam mu, bo to mój znajomy |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 12 Sie 2018, 03:35 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
dodjee
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 381 Skąd jesteś (miejscowość/region): Lublin Posiadane auto: n/a
Piwa: 37/0
|
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 18:38 Temat postu: Re: Sprężarka klimatyzacji |
|
|
Jeśli chodzi o pierwszą część kwestionowanego wpisu nie mam obiekcji, przytoczyłem ją by był złapany kontekst. Natomiast zainteresowałem się tym co jest w nawiasach i to wymaga sprostowania
toudi_srt napisał: | (w Calibrze załączona jest ona cały czas ...).
|
Sprężarka w Calibrze jest bezsprzęgłowa i podczas pracy silnika koło pasowe obraca się, natomiast nie zachodzi funkcja sprężania (dokumentacja mówi o niewielkim skoku tłoczków). Na tej podstawie można powiedzieć, że sprężarka jest wyłączona bo nie występiuje jej funkcjonalność. Dopiero wciśnięcie przycisku powoduje uruchomienie zaworu sterującego ciśnieniem w sprężarce. Na podstawie prędkości pojazdu, obrotów silnika, ciśnienia przed
zaworem rozprężnym ,temperatury parownika, temperatury otoczenia i żądania nastawnika temperatury w aucie moduł silnika wysyła sygnał PWM do wcześniej wymienionego zaworu. Ustalone przez ten zawór ciśnienie kontroluje kąt tarczy skośnej (swashplate), która decyduje o wielkości skoku tłoczków a tym samym wydajności kompresora. Można powiedzieć, że teraz nastąpiło załączenie sprężarki.
toudi_srt napisał: | (... a wciśnięcie przycisku uruchomienia klimatyzacji wyprowadza zimne powietrze do zewnętrznego układu).
|
Jak wygląda obieg powietrza w korpusie HVAC?. "Całe" powietrze przepływa przez parownik, natomiast przez nagrzewnicę w zależności od ustawionej temperatury może się zmieniać poprzez zmianę ustawienia drzwi mieszalnika. W gorące dni powietrze chłodzi się w parowniku (jeśli jest włączona i sprawna AC) i omija nagrzewnicę. W chłodne dni z parownika jest kierowane na nagrzewnicę, dodatkowo gdy jest wilgotno może
być schładzane w tymże parowniku celem usunięcia wilgoci.(przy ustawieniu nawiewu na szybę, funkcja ta włącza się automatycznie).
Pozdrawiam kolegę |
|
Powrót do góry |
|
|
toudi_srt
Czytelnik
Dołączył: 04 Sie 2018 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber SRT4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 28 Sie 2018, 17:49 Temat postu: |
|
|
Super, serdecznie dziękuję za poprawienie/doprecyzowanie! |
|
Powrót do góry |
|
|
|