Czy 110 stopni to dużo - przegrzany silnik i gwarancja.

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mesjonasz

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Lip 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Słupsk
Posiadane auto: Renault Trafic Passe 1.6 DCI.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 18 Lip 2018, 16:58    Temat postu: Czy 110 stopni to dużo - przegrzany silnik i gwarancja. Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie,
mam następujący problem. mam Renault Trafic Passe 1.6 DCI.
W którym po 80 tyś - w związku z nieszczelnością dostała się płyn z chłodnicy do bloku silnika. Skutkowało to rozszczelnieniem bloku i jego wymiana ( gwarancja).
Problem się powtórzył (200 Tyś. km przejechane)
Samochód trafił do serwisu i został zdiagnozowany jako zakwalifikowany do wymiany i tutaj powstał problem z komutera silnika odczytali że samochód przez 17km jechał z temeraturą 110 St.C i gwarancja tego nie obejmuje. Wiem że to wada silnika bo wymieniają ich na pęczki teraz pytanie czy przejechanie 17 km z tem. 110 stopni może mieć wpływ na to że silnik nadaje sie do utylizacji ?
Bo mi się wydaje to nie możliwe. Silnik jest wadliwy i tyle, a to nie ma żadnego wpływu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
amples

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 209
Skąd jesteś (miejscowość/region): w.wa
Posiadane auto: master
Piwa: 11/0
PostWysłany: Sro 18 Lip 2018, 17:45    Temat postu: Re: Czy 110 stopni to dużo - przegrzany silnik i gwarancja. Odpowiedz z cytatem

Mesjonasz napisał:
czy przejechanie 17 km z tem. 110 stopni może mieć wpływ na to że silnik

Na pewno niesprawność silnika (przecieki) miała wpływ na powstanie w.w temperatury ,
co nie powinno mieć miejsca , wina silnika .
Przecież nie jechałeś tych 17km
(mogli zmanipulować zapis , kto go odczytywał niezależny rzeczoznawca nie )Cool
Oni próbują zwalić winę na użytkownika , podobnie jak większość firm-instytucji
Przykład ubezpieczalnie , jak nie powalczysz to dostajesz ochłapy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
Mesjonasz

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 18 Lip 2018
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość/region): Słupsk
Posiadane auto: Renault Trafic Passe 1.6 DCI.
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 19 Lip 2018, 08:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak tylko jak to teraz udowodnić? Co ja taki mały żuczek mogę z takim molochem zrobić żeby go zmusić.
Już miałem jeden przypadek w jednym serwisie gdzie znaleźli kawałek rękawiczki w baku paliwa - uszkodzona pompa paliwa ( takiej jak są na stacjach) i zwalili na to że kierowca ją tam wsadził/upuścił. Średnica z 4 cm trzeba być skończonym idiotą żeby jeden palec od rękawiczki wpadł do zbiornika i do tego jak już tak się stało to się nie zorientować albo nie zgłosić.
Szkoda słów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
amples

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 209
Skąd jesteś (miejscowość/region): w.wa
Posiadane auto: master
Piwa: 11/0
PostWysłany: Czw 19 Lip 2018, 09:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mesjonasz napisał:
No tak tylko jak to teraz udowodnić?

To oni maja udowodnić że ty katowałeś auto (jeździłeś na max obrotów itd.) doprowadzając do takiego stanu ,
czego nie mogą zrobić ( kamp nie ma czarnej skrzynki rejestrującej wszystkie parametry silnika podczas jazdy łącznie z godziną i datą ) ,
Podczas normalnej ekspatriacji nie ma prawa się przegrzewać , tracić płynu , przecieków do oleju ,
jeśli to nastąpiło to ewidentna wina silnika nie twoja , ty co najwyżej gdy zapali się kontrolka , powinieneś przestać kontynuować jazdę (co zrobiłeś Exclamation )
Jak wspominałeś , ten sam problem miałeś wcześniej (połatali-naprawili)
również powinni zrobić to i teraz , tym bardziej że silnik jest znany z takich usterek .
Masz np. rzecznika konsumentów czy innych prawników , oni wiedzą jak z takimi postępować .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
BlackRaven

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 1598
Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk
Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
PostWysłany: Pią 20 Lip 2018, 11:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedy jest awaria i zapala się kontrolka jest generowana tzw. "zamrożona ramka" z parametrami jakie były podczas usterki i nalezało to wydrukować i zachować bo pewnie już skasowali I tak samo w tej ramce jest zapisane ile km przejechano od czasu wystąpienia awarii. Te dokumenty pozwoliły by szybko sprawę załatwić a teraz już skasowane i nie ma śladu czyli można powiedzieć wszystko. Nalezy pilnować swego
_________________
Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pią 20 Lip 2018, 11:37    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group