usunięcie katalizatora cząstek stałych

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Terencjusz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość/region): Elbląg
Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDI `99
Piwa: 1/2
PostWysłany: Wto 25 Maj 2010, 13:33    Temat postu: usunięcie katalizatora cząstek stałych Odpowiedz z cytatem

posiadam Borkę TDI `99 115KM o przebiegu podchodzącym do 200tys km , ostatnio czytałem że po takim przebiegu katalizator jest na pewno zapchany i że trzeba albo wyciąć albo nowy albo używany. Nowy drogi używany nie wiadomo czy dobry, więc może wyciąc w cholerę? co sądzicie?
i czy można się wstrzymać jeszcze z rok czy jak najszybciej?
_________________
raider on the storm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Parker86

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 891
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tomaszów Mazowiecki
Posiadane auto: VW, Bora, Sedan 2000r, 1,9 TDI AHF 90KM
Piwa: 92/6
PostWysłany: Wto 25 Maj 2010, 14:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ruszaj katalizatora bo to nie ma sensu. Pierwsze słyszę, że trzeba go wymienić po przebiegu 200tyś. No chyba że jest prze korodowany to trzeba wymienić. Jak go po prostu wytniesz to auto nie przejdzie przeglądu. Katalizator sam się czyści. Wystarczy wyskoczyć na trasę i pocisnąć z większą prędkością przez jakiś czas.... Cool
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
k0mar

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 25
Skąd jesteś (miejscowość/region): Bory Tucholskie
Posiadane auto: VW Bora 1.6 2001r
Piwa: 2/0
PostWysłany: Wto 25 Maj 2010, 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak kolega pisze przyciśnij troche bo widocznie muła ma.
_________________
-KoMar-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość gadu-gadu Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Terencjusz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość/region): Elbląg
Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDI `99
Piwa: 1/2
PostWysłany: Wto 25 Maj 2010, 16:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tutaj takie rzeczy zachwalają
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=264774&postdays=0&postorder=asc&highlight=tdi+katalizator&start=15

ale może rzeczywiście nie ma potrzeby, pogadam z mechaniorem jeszcze
_________________
raider on the storm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Parker86

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 891
Skąd jesteś (miejscowość/region): Tomaszów Mazowiecki
Posiadane auto: VW, Bora, Sedan 2000r, 1,9 TDI AHF 90KM
Piwa: 92/6
PostWysłany: Wto 25 Maj 2010, 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobry mechanik nic innego Ci nie powie jak to że katalizator powinien zostać. No chyba, że to przysłowiowy Józek z wąsem, któremu jest wszystko jedno, byle robota była.

Jak chcesz koniecznie sprawdzić stan katalizatora to pojedź na stacje diagnostyczną i niech Ci zmierzą poziom spalin. Norma dla Twojego silnika to EURO4 i jeśli dobrze pamiętam to CO2 140g/km a cząstek stałych chyba 0,04

"Wielu amatorów tuningu silnika wyjmuje katalizator, aby uzyskać dodatkowe kilka koni mocy. Jest to działanie niezgodne z prawem. Silnik pozbawiony katalizatora jest bardziej szkodliwy niż taka sama jednostka zaprojektowana do pracy bez tego urządzenia. Ponadto usunięcie katalizatora i wstawienie w to miejsce rury lub tłumika może spowodować efekt odwrotny, czyli spadek osiągów, ponieważ zostanie zaburzony przepływ spalin" <--- takie mądre słowa wyczytałem....
Laughing
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość komunikator tlen - status Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Wto 25 Maj 2010, 19:10    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Terencjusz

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 16
Skąd jesteś (miejscowość/region): Elbląg
Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDI `99
Piwa: 1/2
PostWysłany: Czw 27 Maj 2010, 12:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

myślę że macie racje, może to bardziej zaszkodzić niż pomóc
te forum golfów to jacyś pewnie dresy tuningowcy z małymi pisiorami Smile (choć niektóre golfy po tuningu są bardzo ładne)
wcześniej autko miałem trochę zamulone ale przez to że w zimie dużo po mieście jeździłem a mało długie trasy
wymieniłem rozrząd, depnąłem na wiosnę w długie trasy i jest poprawa
teraz przymierzam się do wymiany poduszek pod silnikiem (trzęsie trochę na jałowym biegu, kąt wtrysku niby w porządku, no cóż nie młoda Borka nie młoda) i myślę o osłonie pod silnik
właśnie co myślicie o osłonie silnika? lepiej plastik czy aluminium?
pozdrawiam

ps. Parker86 śliczne oczy ma Twoja Borka Smile
_________________
raider on the storm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wigash

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 330
Skąd jesteś (miejscowość/region): ELWO/mazowieckie
Posiadane auto: VW, BORA, 1.9 TDI 90KM, 2000
Piwa: 9/9
PostWysłany: Czw 27 Maj 2010, 23:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nawet nie wiedziałem, że są aluminiowe.
ostatnio oglądałem u siebie i mizernie to wygląda i pewnie wymienię niedługo, ale raczej na plastik. Jak będzie taka zima jak ostatnia to nawet aluminium się nie uchowa. No chyba, że saperką będę sobie miejsca postojowe przekopywał na środku Laughing
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
skala888

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość/region): warm mazur
Posiadane auto: obecie bora 1,9tdi 116KM 1999
Piwa: 4/9
PostWysłany: Pon 08 Sie 2011, 16:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a masz jakąś kontrolke do tego filtra dfp??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
bruneros

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość/region): dolnoslaskie
Posiadane auto: Bora 2.0 APK Automat
Piwa: 2/0
PostWysłany: Wto 09 Sie 2011, 14:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jaki do cholery DFP... jak juz DPF i montowany jest dopiero do 2.0TDI do nowszych aut....

moze zaraz zaczna sie posty o dolewaniu plynu do FAP i domniemanej kontrolce od niego <LOL>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
skala888

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość/region): warm mazur
Posiadane auto: obecie bora 1,9tdi 116KM 1999
Piwa: 4/9
PostWysłany: Wto 09 Sie 2011, 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra dpf pomyliłem sie tylko ze wydaje mi sie ze nie bardzo jestes pewien tego co piszesz
Filtr cząstek stałych (skrót DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre &agrave; particules) - filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy. Stosowane od 1980 roku a w silnikach samochodowych od 1996 roku. Ich wprowadzenie pozwoliło wyeliminować emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla starszych pojazdów z silnikami Diesla.
Akurat tak sie składa ze mam taki sam samochód jak kolega na pisał na początku posta i oglądałem z kanału układ wydechowy, w miejscu gdzie jest katalizator jest napisane na obudowie może katalizatora może filtra: DPF-01 wiec dlatego pytam czy to możliwe i czy jest jakaś kontrolka informująca o zapełnieniu tego katalizatofiltra
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
fiszu251

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 105
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mysłowice
Posiadane auto: VW Bora 1.9 TDI 115KM AJM
Piwa: 0/3
PostWysłany: Pon 26 Cze 2017, 11:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Panów. Powiem wam tak usunięcie katalizatora owszem prowadzi do tego że bardziej zatruwamy powietrze, katalizator sam się czyści i nie ma zadnej kontrolki informującej o jego zapchaniu i w na naszych borkach nie ma żadnego DPF ani filtra cząstek stałych. Można wyciąć kata i w jego miejsce wstawić strumienice czyli pustą rurę w środku albo na alledrogo można kupić kata pustego w środku czyli zwykła rura obudowana obudową z kata wtedy na przeglądzie facet sie nie dowali. Dodam jeszcze że można zaślepić dodatkowo egr i będzie cacy dla silnika i wydechu. Ekolodzy mnie dojadą za to ale ja tam wole mieć zdrowe auto i tak oddychamy zasyfionym luftem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
TuningSklep

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 16 Cze 2018
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rzeszów
Posiadane auto: VW GOLFV
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 16 Cze 2018, 20:30    Temat postu: Katalizatory ...DPF_y Odpowiedz z cytatem

https://m.facebook.com/KatalizatoryTlumiki/?refsrc=http%3A%2F%2Fkatalizatory-tlumiki.pl%2F#_=_
_________________
TuningSklep
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość spik (wp kontakt) Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
totmohen

Przyjaciel Portalu
Przyjaciel Portalu


Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 295
Skąd jesteś (miejscowość/region): ELW
Posiadane auto: vw bora 02. TDI 1,9 .AXR 74 kw
Piwa: 12/16
PostWysłany: Nie 17 Cze 2018, 16:59    Temat postu: Re: Katalizatory ...DPF_y Odpowiedz z cytatem

TuningSklep napisał:
https://m.facebook.com/KatalizatoryTlumiki/?refsrc=http%3A%2F%2Fkatalizatory-tlumiki.pl%2F#_=_

kurde nie mam zjebbuka linka nie odpale Crying or Very sad a widać że b.wartosciowy post
_________________
https://www.facebook.com/prawdziweprzebiegi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group