Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MalaZlosnica15
Czytelnik
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Citroen C3 II Pluriel 1,4Hdi 2008
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 09 Cze 2018, 22:07 Temat postu: Antipollution Fault - nic nie pomaga |
|
|
Witam,
posiadam Citroen C3 1,4Hdi 2008
Wyskoczył mi błąd Antipollution Fault - po podpięciu do komputera błąd 4 wtrysku. Wtrysk wymieniony i śmigał ładnie 1000km.
Kolejny raz ten sam błąd, diagnoza - 3 wtrysk. Wymieniony i pojeździł 2km... nawet z warsztatu do domu nie dojechałam.
Już podczas ruszania czułam nierówną pracę silnika na wolnych obrotach. Wróciłam na serwis, błąd się świecił, a komputer nic nie pokazał. Odłączenie akumulatora pomogło, błąd wykasowany, pojeździł do wieczora bez zastrzeżeń. Rano znów nierówna praca silnika na wolnych obrotach i po 2 km ten sam błąd.
Nie wiem czy to kolejny wtrysk czy może szukać innej przyczyny, bo o ile 4 wtrysk wymieniany w Polsce to pomimo diagnostyki komputerowej sprawdzany przelewowo, o tyle 3 wymieniany w Holandii, a tutaj nikt tego nie sprawdza. Wyświetla się błąd to się wymienia. W poniedziałek kolejny warsztat i nie wiem czy trzymać się wymiany pozostałych wtryskiwaczy czy szukać czegoś głębiej?
Mogiła, a w perspektywie 1300km... co przy serwisowej prędkości 32km/h będzie trwało wiecznie - o ile wcześniej nie siądzie coś więcej |
|
Powrót do góry |
|
|
Mostek123
Auto Maniak
Dołączył: 14 Sty 2017 Posty: 1917 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowieckie Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
|
Wysłany: Nie 10 Cze 2018, 11:51 Temat postu: |
|
|
Witamy na forum.
Choć dział elektryka nie jest odpowiedni do omawiania mechaniczny rzeczy związane wtryskami itd... to z pewnością dla początkującej moderator przeniesie temat do odpowiedniego działu co wystarczy poprosić.
Prawidłowo wymienia się wszystkie cztery od razu, a tutaj z opisu wynika, że wymieniono najpierw jeden co potem nie dziwne, że reszta po kolei wychodzi na jaw i zamiast od razu wszystkie cztery wymienić co byłoby z pewnością spokój na dłuższych czas.
Cytat: | Wyświetla się błąd to się wymienia. | Nie koniecznie, bo może się okazać banalny kabelek i jest coś takiego w komputerze diagnostycznym podgląd takie jak: Paramenty pracy wtryskiwaczy czego właściwie nie ma podglądu. |
|
Powrót do góry |
|
|
MalaZlosnica15
Czytelnik
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Citroen C3 II Pluriel 1,4Hdi 2008
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 10 Cze 2018, 12:05 Temat postu: |
|
|
Mostek123 napisał: | Witamy na forum.
Choć dział elektryka nie jest odpowiedni do omawiania mechaniczny rzeczy związane wtryskami itd... to z pewnością dla początkującej moderator przeniesie temat do odpowiedniego działu co wystarczy poprosić.
Prawidłowo wymienia się wszystkie cztery od razu, a tutaj z opisu wynika, że wymieniono najpierw jeden co potem nie dziwne, że reszta po kolei wychodzi na jaw i zamiast od razu wszystkie cztery wymienić co byłoby z pewnością spokój na dłuższych czas.
Cytat: | Wyświetla się błąd to się wymienia. | Nie koniecznie, bo może się okazać banalny kabelek i jest coś takiego w komputerze diagnostycznym podgląd takie jak: Paramenty pracy wtryskiwaczy czego właściwie nie ma podglądu. |
Przy wymianie 4 wtrysku w Polsce sprawdzone były także pozostałe wtryski dlatego była decyzja wymiany tylko jednego. W Holandii samochód diagnozowany w serwisie citroena (lexia3) nie wyświetlił numeru błędu tylko informację o uszkodzonym wtrysku 3 i był to jedyny błąd jaki się wyświetlił... Pewnie byłaby decyzja o wymianie pozostałych wtrysków gdyby nie drobny szczegół - koszt nowego wtrysku w NL to 522Euro...
Poza tym dziwne jest, że komputer po powrocie na warsztat nie pokazuje błędu, a świeci się jak wół check engine i antipollution fault. Dlatego post w tym temacie bo może to wcale nie wtrysk, a np listwa synchronizacyjna albo inna elektryka. |
|
Powrót do góry |
|
|
Pyotrek
Auto Maniak
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2848 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
|
Wysłany: Pon 11 Cze 2018, 01:14 Temat postu: |
|
|
Może być jakiś problem z elektryką, jak dawno wymieniany filtr paliwa, najlepiej jak by zamienili wtryski miejscami i chyba na ten 4, jeśli błąd przejdzie na 4 to wtedy na 90% wtrysk, jeśli zostanie to szukanie dalej, można też spróbować przejrzeć wiązki, ewentualnie wtyczkę przy tym wtrysku czy jest czysta.
A nie czuć w samochodzie spalin, nie ma głośniejszej pracy? |
|
Powrót do góry |
|
|
MalaZlosnica15
Czytelnik
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Citroen C3 II Pluriel 1,4Hdi 2008
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 11 Cze 2018, 20:55 Temat postu: |
|
|
12 godzin walki z mechanikami, lżejsza o 200 Euro, ale zrobione.
Rano oczywiście powrót na warsztat, który wymieniał wtrysk - ich komputer nic nie pokazuje. Serwis Citroena - usterka wtrysku 3, ale bez podania kodu błędu (takie ich zabezpieczenie żeby nie robić gdzie indziej). Kolejna diagnostyka - błąd P1368 zwarcie lub usterka na 3 wtrysku... Powrót na warsztat i generalnie to u nich żadnego błędu nie pokazuje, ale trzeba sprawdzić czy wtrysk nie jest fabrycznie uszkodzony. Serwis kolejny,co by sprawdzić wtrysk. I tu zonk, bo Pan wyjął 3 wtrysk, a on jak wół stary... Po przejrzeniu wtrysków okazało się, że w warsztacie wymieniono nie ten wtrysk (zamiast 3 został wymieniony 2). Powrót na warsztat, bo w końcu to ich błąd...Ponieważ Panowie już nie mieli wymontowanego wtrysku to wymiana poszła na ich koszt więc w sumie wyszło na dobre (wymienione dwa w cenie jednego), ale stresu sporo bo w perspektywie długa trasa. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 11 Cze 2018, 20:55 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|