Antipollution Fault - nic nie pomaga

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka/Elektronika/komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MalaZlosnica15

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C3 II Pluriel 1,4Hdi 2008
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 09 Cze 2018, 22:07    Temat postu: Antipollution Fault - nic nie pomaga Odpowiedz z cytatem

Witam,
posiadam Citroen C3 1,4Hdi 2008
Wyskoczył mi błąd Antipollution Fault - po podpięciu do komputera błąd 4 wtrysku. Wtrysk wymieniony i śmigał ładnie 1000km.
Kolejny raz ten sam błąd, diagnoza - 3 wtrysk. Wymieniony i pojeździł 2km... nawet z warsztatu do domu nie dojechałam.
Już podczas ruszania czułam nierówną pracę silnika na wolnych obrotach. Wróciłam na serwis, błąd się świecił, a komputer nic nie pokazał. Odłączenie akumulatora pomogło, błąd wykasowany, pojeździł do wieczora bez zastrzeżeń. Rano znów nierówna praca silnika na wolnych obrotach i po 2 km ten sam błąd.
Nie wiem czy to kolejny wtrysk czy może szukać innej przyczyny, bo o ile 4 wtrysk wymieniany w Polsce to pomimo diagnostyki komputerowej sprawdzany przelewowo, o tyle 3 wymieniany w Holandii, a tutaj nikt tego nie sprawdza. Wyświetla się błąd to się wymienia. W poniedziałek kolejny warsztat i nie wiem czy trzymać się wymiany pozostałych wtryskiwaczy czy szukać czegoś głębiej?
Mogiła, a w perspektywie 1300km... co przy serwisowej prędkości 32km/h będzie trwało wiecznie - o ile wcześniej nie siądzie coś więcej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Mostek123

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 1917
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowieckie
Posiadane auto: Volvo S60 2.4 Renault Master3 2.3
Piwa: 114/1
PostWysłany: Nie 10 Cze 2018, 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witamy na forum.
Choć dział elektryka nie jest odpowiedni do omawiania mechaniczny rzeczy związane wtryskami itd... to z pewnością dla początkującej moderator przeniesie temat do odpowiedniego działu co wystarczy poprosić.

Prawidłowo wymienia się wszystkie cztery od razu, a tutaj z opisu wynika, że wymieniono najpierw jeden co potem nie dziwne, że reszta po kolei wychodzi na jaw i zamiast od razu wszystkie cztery wymienić co byłoby z pewnością spokój na dłuższych czas.

Cytat:
Wyświetla się błąd to się wymienia.
Nie koniecznie, bo może się okazać banalny kabelek i jest coś takiego w komputerze diagnostycznym podgląd takie jak: Paramenty pracy wtryskiwaczy czego właściwie nie ma podglądu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
MalaZlosnica15

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C3 II Pluriel 1,4Hdi 2008
Piwa: 0/0
PostWysłany: Nie 10 Cze 2018, 12:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mostek123 napisał:
Witamy na forum.
Choć dział elektryka nie jest odpowiedni do omawiania mechaniczny rzeczy związane wtryskami itd... to z pewnością dla początkującej moderator przeniesie temat do odpowiedniego działu co wystarczy poprosić.

Prawidłowo wymienia się wszystkie cztery od razu, a tutaj z opisu wynika, że wymieniono najpierw jeden co potem nie dziwne, że reszta po kolei wychodzi na jaw i zamiast od razu wszystkie cztery wymienić co byłoby z pewnością spokój na dłuższych czas.

Cytat:
Wyświetla się błąd to się wymienia.
Nie koniecznie, bo może się okazać banalny kabelek i jest coś takiego w komputerze diagnostycznym podgląd takie jak: Paramenty pracy wtryskiwaczy czego właściwie nie ma podglądu.


Przy wymianie 4 wtrysku w Polsce sprawdzone były także pozostałe wtryski dlatego była decyzja wymiany tylko jednego. W Holandii samochód diagnozowany w serwisie citroena (lexia3) nie wyświetlił numeru błędu tylko informację o uszkodzonym wtrysku 3 i był to jedyny błąd jaki się wyświetlił... Pewnie byłaby decyzja o wymianie pozostałych wtrysków gdyby nie drobny szczegół - koszt nowego wtrysku w NL to 522Euro...
Poza tym dziwne jest, że komputer po powrocie na warsztat nie pokazuje błędu, a świeci się jak wół check engine i antipollution fault. Dlatego post w tym temacie bo może to wcale nie wtrysk, a np listwa synchronizacyjna albo inna elektryka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Pyotrek

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2848
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
PostWysłany: Pon 11 Cze 2018, 01:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może być jakiś problem z elektryką, jak dawno wymieniany filtr paliwa, najlepiej jak by zamienili wtryski miejscami i chyba na ten 4, jeśli błąd przejdzie na 4 to wtedy na 90% wtrysk, jeśli zostanie to szukanie dalej, można też spróbować przejrzeć wiązki, ewentualnie wtyczkę przy tym wtrysku czy jest czysta.

A nie czuć w samochodzie spalin, nie ma głośniejszej pracy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
MalaZlosnica15

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C3 II Pluriel 1,4Hdi 2008
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 11 Cze 2018, 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

12 godzin walki z mechanikami, lżejsza o 200 Euro, ale zrobione.
Rano oczywiście powrót na warsztat, który wymieniał wtrysk - ich komputer nic nie pokazuje. Serwis Citroena - usterka wtrysku 3, ale bez podania kodu błędu (takie ich zabezpieczenie żeby nie robić gdzie indziej). Kolejna diagnostyka - błąd P1368 zwarcie lub usterka na 3 wtrysku... Powrót na warsztat i generalnie to u nich żadnego błędu nie pokazuje, ale trzeba sprawdzić czy wtrysk nie jest fabrycznie uszkodzony. Serwis kolejny,co by sprawdzić wtrysk. I tu zonk, bo Pan wyjął 3 wtrysk, a on jak wół stary... Po przejrzeniu wtrysków okazało się, że w warsztacie wymieniono nie ten wtrysk (zamiast 3 został wymieniony 2). Powrót na warsztat, bo w końcu to ich błąd...Ponieważ Panowie już nie mieli wymontowanego wtrysku to wymiana poszła na ich koszt więc w sumie wyszło na dobre (wymienione dwa w cenie jednego), ale stresu sporo bo w perspektywie długa trasa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pon 11 Cze 2018, 20:55    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Elektryka/Elektronika/komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group