Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajojo
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Dodge Caliber 2007 1.8
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Sob 05 Maj 2018, 19:26 Temat postu: |
|
|
Hej! Myślę że pomogę. Mam Caliberka z 2007 roku, feralna seria ale i polski salon, to brałem. Progi w moim przypadku brało od zewnątrz w dwóch miejscach, oba tak samo. Na wysokości środka drzwi przednich oraz na końcach drzwi tylnych. Tak jakby odpływy były walnięte. Podłoga w stanie cudownym za to. Normalnie lepiej się trzyma niż w Citroenie z 2010 roku którego miałem wcześniej. Tak czy inaczej, u lakiernika wyszło że rdza póki co na progu od strony pasażera była powierzchowna, od strony kierowcy próg wymagał wstawki. Cała operacja naprawy wyszła mnie 1200 złotych z gwarancją na 2 lata, że ruda nie powróci. Dużo łatwiej było wyeliminować inne wady fabryczne, jak padnięty inwerter od zegarów itd. Taniej w sensie, łatwiej to nie wiem, bo demontaż deski żeby dostać się za zegary był koszmarem. A teraz do rzeczy: Kupując auto od 2go właściciela, rocznik 2007, polski salon, z przebiegiem 201k kilometrów spodziewałem się potrzeby serwisu, żeby był na igłę. A wart jest tych serwisów. Spędzam w nim 2 godziny dziennie, zjeżdżam prawie 3000 kilometrów w miesiącu, i mogę powiedzieć, że auto jest tego warte. Największe ryzyko jakie podjąłem było związane z progami, bo nie wiedziałem co tak naprawdę stoi za ich stanem. Ale teraz... Chrzanić wady. Wad już nie ma. Gorzej, że kosztowały swoje, ale przynajmniej nie będę musiał ulegać silnym negocjacjom przy odsprzedaży, kiedy zdecyduję się na wymianę na Nitro/Journey! Tylko Dodge ) |
|
Powrót do góry |
|
|
karo_caliber
Czytelnik
Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): toruń Posiadane auto: bmw
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 07 Maj 2018, 14:31 Temat postu: |
|
|
mi się udało kupić egzemplarz po lifcie, póki co wszystko OK poza małymi stukami i skrzypieniem na przodzie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
marti082317
Czytelnik
Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): WLKP Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 04 Cze 2018, 23:47 Temat postu: |
|
|
Dobry wieczór. Mam okazję kupić Calibra z silnikiem 2.4 skrzynia manualna. Na początek do wymiany jest podobno tłumik i klocki hamulcowe. O ile klocki mnie nie przerażają, to tłumik jednak na Allegro nie występuje jako nowy. Czy ktoś coś podpowie, bardzo proszę. Poznałbym także chętnie przybliżone spalanie tego auta w wersji 2.4 170KM |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Czw 07 Cze 2018, 14:47 Temat postu: |
|
|
Tlumik OEM sprowadzi Ci dealer Fiata. Ale szkoda na to kasy, bo oryginalny tlumik jest bardzo kiepski.
Ja polecam MagnaFlow (caly cat-back, czyli zastepuje tlumik i rezonator) - tu moj filmik https://www.youtube.com/watch?v=gHwJcLo7ois . Do dzisiaj dziala bez zarzutow. Nie wiem ile teraz MF kosztuje, ale jak nie zmiescisz sie z budzetem to lepiej isc do warsztatu i niech wspawaja nowy tlumik dowolnego producenta.
Spalanie 2.4L - 10 autostrada normalnie, 14 autostrada agresywnie, 11 miasto norma, 18 miasto agresywnie. Tylko ze u mnie spalanie jest charakterystyczne dla skrzyni CVT - gdy da sie jej pracowac w spokoju i trzymac silnik na 2-2.5K stalych obrotow to miasto nie rozni sie od autostrady zbytnio. Gdy wbija sie silnik co chwila w "performance mode" i zmusza skrzynie do pracy w szerokim zakresie idzie na to kupa energii.
Na manualu powiniennes sie spodziewac okolo 10 miasto i 8 autostrada przy normalnej jezdzie.
Duzo, ale od razu mowie ze warto! Bardzo dobry silnik, wysoki moment obrotowy na poczatku skali, super dynamika. |
|
Powrót do góry |
|
|
Joemaster
Czytelnik
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Słupsk Posiadane auto: Dodge Caliber SE, 2.0 156 KM
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 05 Lip 2018, 13:20 Temat postu: |
|
|
karo_caliber napisał: | mi się udało kupić egzemplarz po lifcie, póki co wszystko OK poza małymi stukami i skrzypieniem na przodzie.
|
to podobnie jak i mi, od maja posiadaczem jestem polifiingowego 2.0 se.
I podobnie skrzypienie w zawieszeniu, po sprawdzeniu do wymiany tuleje gumowe, niebawem wymieniam i mam nadzieję na ciszę |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 05 Lip 2018, 13:20 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość/region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Czw 05 Lip 2018, 22:16 Temat postu: |
|
|
14L autostrada agresywnie dodaj jeszcze 6L _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pią 06 Lip 2018, 18:34 Temat postu: |
|
|
TobiWUJO napisał: | 14L autostrada agresywnie :) dodaj jeszcze 6L :D :D |
Nie autobahn, tylko polska autostrada :) Czyli dynamicznie ale do okolo 160km/h. Probowalem kiedys mojego cisnac ile fabryka daje, ale temperatura skrzyni CVT poleciala niebezpiecznie blisko wejscia w limp-mode. Musialbym dodatkowa chlodnice zalozyc do takich zabaw. |
|
Powrót do góry |
|
|
marti082317
Czytelnik
Dołączył: 10 Sty 2018 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość/region): WLKP Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 08 Lip 2018, 20:45 Temat postu: |
|
|
Witam
Bardzo proszę o poradę Dziś byłem oglądać pierwszego Calibra
Co to znaczy że taśma w kierownicy jest do wymiany? Chodzi o airbag?
I drugie-zapala się kontrolka od klimy? |
|
Powrót do góry |
|
|
pumeks
Dyskutant
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 69 Skąd jesteś (miejscowość/region): kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 SXT
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Nie 08 Lip 2018, 23:36 Temat postu: |
|
|
marti082317 napisał: | Witam
Bardzo proszę o poradę Dziś byłem oglądać pierwszego Calibra
Co to znaczy że taśma w kierownicy jest do wymiany? Chodzi o airbag?
I drugie-zapala się kontrolka od klimy? |
Najlepiej podłącz OBD-2 do Dodga (podłącza się je po lewej stronie na samym dole po stronie kierowcy), którego chcesz kupić i na komórce w aplikacji Torque zobacz jakie ma błędy.
Ja tak robiłem i dwa auta odpadły, bo sprzedający przyznali się do kilku rzeczy |
|
Powrót do góry |
|
|
|