Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pcsoft
Czytelnik
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolskie Posiadane auto: Renault Trafic III 1.6 2014
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 11 Mar 2017, 20:19 Temat postu: Powietrze w układzie chłodniczym, twarde węże po .... |
|
|
Witam
Renault Trafic III 1.6 Biturbo 120KM 2014 nowy model
Problem mam z powietrzem w układzie chłodniczym, na nagrzanym silniku robią się twarde węże.
Dodam że test CO2 w układzie negatywny w kilku warsztatach powtarzany, rura tłumika czysta że jeść z niej można, brak białego dymu nawet przy ostrym gazowaniu i przy odpalaniu.
Bagnet i korek od oleju czysty. Olej kolor czarny.
W kabinie gorąco jak ustawię na max. Nawet po przejechaniu tych 10km.
Silnik chodzi jak chodził pięknie, bez problemów, moc ma. Odpala na cyk.
Przejechane niby 36tys km i na tyle wygląda.
Znalazłem 4 odpowietrzniki i wszystkimi odpowietrzyłem układ kilkukrotnie.
Po przejechaniu 5-8km w zbiorniku brak płynu, węże twarde a po odkręceniu korka płyn wraca czasem nawet pod korek. Po przejechaniu bez odpowietrzania 10-12 km lub ostrym zasuwaniu wyrzuca płyn korkiem.
Brakuje mi już sił i słów na to co się dzieje.
Trasa 25km trzeba go odpowietrzać 3-4 razy no chyba ze ruszam rano zimnym to 2 razy.
Dodam że wszystkie 3 pompy wody wymienione, korek wymieniony. |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Sob 11 Mar 2017, 23:25 Temat postu: |
|
|
Nie masz już na to gwarancji ?? auto młode mały przebieg . Czy może było bite i ktoś słabo poskładał ? |
|
Powrót do góry |
|
|
pcsoft
Czytelnik
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolskie Posiadane auto: Renault Trafic III 1.6 2014
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 12 Mar 2017, 11:17 Temat postu: |
|
|
Gwarancji nie ma raczej bo bite było dwa razy. Raz Francja raz Polska.
Jeździłem tym od sierpnia i było ok teraz się wysypało na autostradzie płyn wywalił wężem u dołu chłodnicy i tak się dzieje cały czas już ze szybko węże robią się twarde. |
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRaven
Auto Maniak
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 1598 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
|
Wysłany: Pon 13 Mar 2017, 11:01 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję że odpowietrzasz na zgaszonym silniku po kolei odkręcając odpowietrzniki od najniższego z odkreconym korkiem płynu _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200 |
|
Powrót do góry |
|
|
pcsoft
Czytelnik
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolskie Posiadane auto: Renault Trafic III 1.6 2014
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 13 Mar 2017, 21:22 Temat postu: |
|
|
Tak na zimnym próbowałem od dołu do góry i nawet na ciepłym i nic cały czas powietrze.
Nawet raz rurkę założyłem metrową na odpowietrznik i odpowietrzałem wprost do zbiorniczka i co jakiś (krótki) czas bąbel powietrza leciał na pracującym silniku. A płynu w zbiorniku nie ubywało czyli to powietrze się chyba w silniku produkuje i idzie do obiegu wody.
Najlepsze w tym wszystkim jest to że chłodnica przeważnie jak się zapowietrzył to zimna całkowicie. Pewnie obiegu w tym momencie nie ma.
Zawiozłem do mechanika od głowic i teraz on będzie szukał bo już nie mam na to sił.
Każdy z dotychczasowych mechaników na początku jak podchodził mówił ze głowica a po 20-30 min obserwacji mówił ze nie wie co to ale chyba nie głowica. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 13 Mar 2017, 21:22 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRaven
Auto Maniak
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 1598 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk Posiadane auto: Laguna 3 Coupe 2.0 Dci
Piwa: 70/2
|
Wysłany: Wto 14 Mar 2017, 09:02 Temat postu: |
|
|
Ale czy odpowietrzasz na zgaszonym silniku ? _________________ Gdy idziesz po taniości zawsze kończy się drogo
Yamaha FJ 1200 |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Wto 14 Mar 2017, 11:15 Temat postu: |
|
|
Uszkodzona głowica lub uszczelka pod głowicą . Taki sam przypadek miał kolega w VW passat 2.0 tdi z początku produkcji tam głowice pękały . Jak jeździł na miejscu to płynu nie ubywało ale jak jechał do pracy za granice to dolewał nawet 2 litry . Płyn ubywał tylko przy prędkościach autostradowych . Auto nie kopciło brak innych objawów. |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Wto 14 Mar 2017, 11:19 Temat postu: |
|
|
Jeszcze jedno , jak bym sprawdził drożność wszystkich przewodów czy przypadkiem nie ma jakiegoś obcego przedmiotu . Słyszałem raz że mechanik zostawił kawałek szmaty i później gościu szukał usterki przez rok. Robiło się podciśnienie na wężach i wywalało płyn na każdej złączce. |
|
Powrót do góry |
|
|
pcsoft
Czytelnik
Dołączył: 11 Mar 2017 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolskie Posiadane auto: Renault Trafic III 1.6 2014
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 15 Mar 2017, 02:47 Temat postu: |
|
|
Odpowietrzam na zgaszonym i włączonym jak idzie na wszystkie sposoby żaden nie pomaga. Odpowietrzałem nawet najniższym zaworkiem na pracującym silniku poprzez rurkę wprost do otwartego zbiornika wyrównawczego jeżdżąc i cały czas z rurki wydostawało się powietrze ale przynajmniej szło jechać : )
O szmacie też już myślałem i szukałem fakt nie wszędzie bo do komory silnika kamerą nie zaglądałem. Węże czyściutkie. Tak by to pasowało na zatkane kanały w silniku po prostu jak go odpowietrzę do płyn chłodniczy wleci tam i zacznie się gotować. Jak się gotuje to robią się bąble powietrza i wędrują ku górze. A kanały nie są drożne do końca bo mała szmata je zapchała.
Fakt było auto jakieś 2-3 tygodnie przed tą usterką u lakiernika i po nim na autostradzie przy 160 i po 5 min jazdy zgubiłem płyn, bo takie ciśnienie było że wąż poleciał. A wcześniej jeździłem po autostradzie nawet i 30min z tą prędkością a było cieplej i było wszystko ok.
Oddałem do faceta co od lat UPG robi i podobno stwierdził że uszczelka. Jest już drugi dzień u niego i auta nawet chyba nie dotknął, bo alarm pokazuje cały czas że auto jest zamknięte maska zamknięta a alarm uzbrojony. Chyba nie wiem jak ale laparoskopowo se to sprawdził, bo twierdzi że już sprawdzał i to uszczelka jutro za nie się już bierze.
Zobaczymy oby to było to, a nie że mi uszczelkę wymieni a silnik będzie gorzej chodził a problem nie zniknie.
Naprawdę mam dość. Na pewno Wam odpisze czy pomogło czy szukam przyczyny dalej. Około tygodnia ma trwać naprawa oby do piątku się wyrobił. Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
marko81
Debiutant
Dołączył: 04 Paź 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość/region): Radom Posiadane auto: mitsubishi carisma.Seat Altea 1.6 16V 2005.Renault Megane 1.6 16V 2005
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 17 Mar 2017, 19:45 Temat postu: |
|
|
Może pompa wody się skończyła.Takie same objawy występują. |
|
Powrót do góry |
|
|
davido_2006
Czytelnik
Dołączył: 27 Gru 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): katowice Posiadane auto: trafic iii
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 27 Gru 2017, 21:32 Temat postu: |
|
|
Witam! Jak skończył się problem? Mam podobne objawy... |
|
Powrót do góry |
|
|
misprzekliniak
Dyskutant
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 53 Skąd jesteś (miejscowość/region): dolny slask Posiadane auto: trafic 1,6dci
Piwa: 2/0
|
Wysłany: Nie 04 Mar 2018, 14:22 Temat postu: podnoszę temat do góry... |
|
|
davido_2006 napisał: | Witam! Jak skończył się problem? Mam podobne objawy... |
Czy założyciel postu może podać przyczynę problemów? _________________ ... obecnie trafic 1,6 dci 115 |
|
Powrót do góry |
|
|
raver74
Stały Bywalec
Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 118 Skąd jesteś (miejscowość/region): Olsztyn Posiadane auto: Trafic 2.0 DCI 115PS 2009r & Trafic 2.0 DCI 115PS 2014r
Piwa: 4/0
|
Wysłany: Pon 07 Maj 2018, 22:24 Temat postu: |
|
|
Miałem identyczny przypadek w Traficu.Objawy identyczne jak uszczelka ale okazało się że padła chłodniczka spalin przy zaworze EGR.To częsty przypadek w Traficach 1.6. Sam silnik to tragedia i przebiegiem i bezawaryjnością nigdy nie dorówna 2.0 dci. |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Pon 07 Maj 2018, 23:01 Temat postu: |
|
|
Ja właśnie szukam renault scenic z tym silnikiem , w każdej gazecie chwalą ze to kopia 2.0 dci ale z tego co inni piszą wcale nie jest to udany silnik . W Szwajcarii jest sporo z przebiegiem ponad 150 tys i mają uszkodzony silnik . Już podobno 1.5 dci po 2012 lepiej się sprawuje . |
|
Powrót do góry |
|
|
raver74
Stały Bywalec
Dołączył: 17 Sty 2011 Posty: 118 Skąd jesteś (miejscowość/region): Olsztyn Posiadane auto: Trafic 2.0 DCI 115PS 2009r & Trafic 2.0 DCI 115PS 2014r
Piwa: 4/0
|
Wysłany: Wto 08 Maj 2018, 09:18 Temat postu: |
|
|
Ja mam naoczne doświadczenia z tym silnikiem w busach które latają do Holandii i robią rocznie ok 250tys km.Tak jak w poprzedniku 2.0 dci pierwszą poważną ingerencją była wymiana łańcucha rozrządu po 500tys km tak w tym co chwila coś i serwis.Mam kolegów którym którym silnik padł po 60tys km a drugiemu teraz przy 160tys km.Silniki do wymiany i czas oczekiwania w serwisie prawie miesiąc bo schodzą jak ciepłe bułki i nie mają ich na stanie.Ja dojeżdżam ostatnie modele 2014r 2.0 dci które mają po 800tys km i chodzą jak zegarki a znam kilka które maja grubo ponad 1.000.000 km i latają dalej. |
|
Powrót do góry |
|
|
|