Błąd DF078 - brak ciśnienia ukł. hydraulicznego

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stop1990

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 129
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice
Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 30 Kwi 2018, 16:53    Temat postu: Błąd DF078 - brak ciśnienia ukł. hydraulicznego Odpowiedz z cytatem

Mam problem ze skrzynia biegów a dokładniej z robotem automatu.

Przestały włączać się biegi. Z CLIPA automatyczna skrzynia podaje błędy, których nie można wykasować w tym błąd DF078. Wynika z tego że ciśnienie płynu hydraulicznego jest zbyt niskie (?). Zauważyłem również, że po otwarciu drzwi kierowcy nie słychać już charakterystycznego dźwięku włączania się hydrauliki automatu (takie piszczenie przez kilkanaście sekund).

Zastanawiam się co mogło paść? Olej ukł. hydraulicznego w normie, olej wyprzęgnika pod korek.
Czy pompka ukł. hydraulicznego mogła popsuć się lub czy uszczelniacze popuściły zupełnie? Dodam, że jesienią i zimą dolewałem oleju hydraulicznego do robota bo ubywało go (ale nie zostawiał plam pod autem), auto szarpało, brzydko zmieniało biegi. Jak zrobiło się ciepło to ładniej biegi zmieniał i wolniej ubywa oleju.

Z poziomu CLIPa teraz próba przyuczenia pozycji sprzęgła nic nie daje (nawet nie słychać aby hydraulika ustawiała poszczególne biegi).

Generalnie skrzynia głucha i cicha.

Załączam screeny z CLIPa.

https://naforum.zapodaj.net/5fd26baf03e2.jpg.html


https://naforum.zapodaj.net/2f012227fa35.jpg.html


https://naforum.zapodaj.net/f66a19e3fb74.jpg.html


https://naforum.zapodaj.net/f2df4cdb7cde.jpg.html


https://naforum.zapodaj.net/20e45a5931bc.jpg.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
leiden

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 2305
Skąd jesteś (miejscowość/region): /Holandia
Posiadane auto: RenaultTwingo 2.Twingo3 . Yamacha
Piwa: 187/12
PostWysłany: Pon 30 Kwi 2018, 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpala Question czy zmienia biegi Question Próbowałeś przeprowadzić procedurę przyuczenie robota Exclamation w którym miejscu nie przechodzi Exclamation Question
_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
stop1990

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 129
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice
Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 30 Kwi 2018, 21:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpala, biegi nie wrzucają się. Procedura nie uruchamia się.
Totalny brak ciśnienia w układzie co widać na załączonym screenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
arsen008

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 140
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice
Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
PostWysłany: Pon 30 Kwi 2018, 23:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pewnie się szczotki skończyły w silniczku który nabija ciśnienie podobno wytrzymują max 170 tys km . Jaki masz przebieg ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
stop1990

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 129
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice
Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 30 Kwi 2018, 23:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przebieg około 200 tys.
A silniczek nabijający ciśnienie właśnie milczy.

Czy silniczek można wyjąć bez zdejmowania całego mechanizmu hydraulicznego quickshift?

p.s. Czy ten silniczek również nabija ciśnienie dla wyprzęgnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pon 30 Kwi 2018, 23:52    Temat postu: reklama

Powrót do góry
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Pon 30 Kwi 2018, 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silnik pompy sie skonczyl jak arsen napisal, wymiana szczotek pomaga o ile silnik nie ma zwarc, jesli dobrze pamietam to zdrowy ma pobor 6 amperow przy 40 kilku barach
sprawdz jeszcze bezpiecznik 30a pod zbiornikiem wyrownawczym
_________________
prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych

pomoglem daj +
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
stop1990

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 129
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice
Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 02 Maj 2018, 10:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy żeby dostać się do skrzynki bezpieczników pod zbiorniczkiem wyrównawczym, to trzeba zdjąć zbiorniczek?

Drugie pytanie czy aby dostać się do silniczka to trzeba zdemontować całego robota (hydraulikę)? Czy da się wyjąć silniczek bez demontażu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
arsen008

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 140
Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice
Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
PostWysłany: Sro 02 Maj 2018, 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Ja odkręcałem zbiornik żeby się dostać do bezpieczników . Na drugie pytanie nie dam rady odpowiedzieć ale wydaje mi się to niewykonalne . Ciężki dostęp żeby sam silnik wykręcić już nie mówiąc o precyzyjnym zamontowaniu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
stop1990

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 129
Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice
Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 02 Maj 2018, 23:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ku mojemu zaskoczeniu ów bezpiecznik 30A okazał się spalony. Po włożeniu nowego bezpiecznika pompa hydrauliczna ruszyła. Po przyuczeniu sprzęgła biegi ładnie wchodzą. Ciśnienie oleju ukł. hydraulicznego to 40341 mbar więc pompka chyba w dobrej kondycji? (w drugim Traficu też z automatem ciśnienie oleju mam podobne 40439 mbar). Dodam, że ciśnienie płynu hydraulicznego - czyli jak rozumiem do wysprzęgnika, ale z tej samej pompki (?) - wynosi 46 bar (w drugim Traficu też z automatem ciśnienie płynu hydraulicznego mam 41,2 bar).

Zastanawia mnie tylko dlaczego bezpiecznik padł i to w trasie.... ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wojtekcichy

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 1045
Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża
Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
PostWysłany: Czw 03 Maj 2018, 09:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kup se z 10 bezpiecznikow 30a i puki co jezdzij, wolna chwila zapnij kompa i wyjmij bezpiecznik, wlacz zaplon i zmieniaj biegi az padnie do zera cisnienie w robocie i skrzynia wywali blad
Wylacz i wlacz zaplon
W miejsce bezpiecznika wsadz szpilki multimetra ustawionego na pomiar natezenia i obserwuj do ilu amperow dojdzie zanim sie wylaczy pompa
Sama pompa jest niezniszczalna, tylko silnik nie wytrzymuje, niestety by wyjac silnik trzeba wyjac i rozpolowic robota ale wczesniej dobrze bylo by wyzerowac cisnienie clipem bo podczas demontarzu na stole moze dojsc do tragedii
Postaram sie znalezc rozmiar szczotek i dam znac
_________________
prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych

pomoglem daj +
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group