Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pon 30 Kwi 2018, 16:53 Temat postu: Błąd DF078 - brak ciśnienia ukł. hydraulicznego |
|
|
Mam problem ze skrzynia biegów a dokładniej z robotem automatu.
Przestały włączać się biegi. Z CLIPA automatyczna skrzynia podaje błędy, których nie można wykasować w tym błąd DF078. Wynika z tego że ciśnienie płynu hydraulicznego jest zbyt niskie (?). Zauważyłem również, że po otwarciu drzwi kierowcy nie słychać już charakterystycznego dźwięku włączania się hydrauliki automatu (takie piszczenie przez kilkanaście sekund).
Zastanawiam się co mogło paść? Olej ukł. hydraulicznego w normie, olej wyprzęgnika pod korek.
Czy pompka ukł. hydraulicznego mogła popsuć się lub czy uszczelniacze popuściły zupełnie? Dodam, że jesienią i zimą dolewałem oleju hydraulicznego do robota bo ubywało go (ale nie zostawiał plam pod autem), auto szarpało, brzydko zmieniało biegi. Jak zrobiło się ciepło to ładniej biegi zmieniał i wolniej ubywa oleju.
Z poziomu CLIPa teraz próba przyuczenia pozycji sprzęgła nic nie daje (nawet nie słychać aby hydraulika ustawiała poszczególne biegi).
Generalnie skrzynia głucha i cicha.
Załączam screeny z CLIPa.
https://naforum.zapodaj.net/5fd26baf03e2.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/2f012227fa35.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/f66a19e3fb74.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/f2df4cdb7cde.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/20e45a5931bc.jpg.html
|
|
Powrót do góry |
|
|
leiden
Auto Maniak
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 2305 Skąd jesteś (miejscowość/region): /Holandia Posiadane auto: RenaultTwingo 2.Twingo3 . Yamacha
Piwa: 187/12
|
Wysłany: Pon 30 Kwi 2018, 20:26 Temat postu: |
|
|
Odpala czy zmienia biegi Próbowałeś przeprowadzić procedurę przyuczenie robota w którym miejscu nie przechodzi _________________ Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pon 30 Kwi 2018, 21:45 Temat postu: |
|
|
Odpala, biegi nie wrzucają się. Procedura nie uruchamia się.
Totalny brak ciśnienia w układzie co widać na załączonym screenie. |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Pon 30 Kwi 2018, 23:09 Temat postu: |
|
|
Pewnie się szczotki skończyły w silniczku który nabija ciśnienie podobno wytrzymują max 170 tys km . Jaki masz przebieg ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pon 30 Kwi 2018, 23:52 Temat postu: |
|
|
Przebieg około 200 tys.
A silniczek nabijający ciśnienie właśnie milczy.
Czy silniczek można wyjąć bez zdejmowania całego mechanizmu hydraulicznego quickshift?
p.s. Czy ten silniczek również nabija ciśnienie dla wyprzęgnika? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 30 Kwi 2018, 23:52 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Pon 30 Kwi 2018, 23:57 Temat postu: |
|
|
silnik pompy sie skonczyl jak arsen napisal, wymiana szczotek pomaga o ile silnik nie ma zwarc, jesli dobrze pamietam to zdrowy ma pobor 6 amperow przy 40 kilku barach
sprawdz jeszcze bezpiecznik 30a pod zbiornikiem wyrownawczym _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 02 Maj 2018, 10:14 Temat postu: |
|
|
Czy żeby dostać się do skrzynki bezpieczników pod zbiorniczkiem wyrównawczym, to trzeba zdjąć zbiorniczek?
Drugie pytanie czy aby dostać się do silniczka to trzeba zdemontować całego robota (hydraulikę)? Czy da się wyjąć silniczek bez demontażu? |
|
Powrót do góry |
|
|
arsen008
Stały Bywalec
Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 140 Skąd jesteś (miejscowość/region): Gorlice Posiadane auto: Doblo 1.9 JTD 2006 + Trafic 2.5 dci automat
Piwa: 3/3
|
Wysłany: Sro 02 Maj 2018, 22:02 Temat postu: |
|
|
Witam
Ja odkręcałem zbiornik żeby się dostać do bezpieczników . Na drugie pytanie nie dam rady odpowiedzieć ale wydaje mi się to niewykonalne . Ciężki dostęp żeby sam silnik wykręcić już nie mówiąc o precyzyjnym zamontowaniu . |
|
Powrót do góry |
|
|
stop1990
Stały Bywalec
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 129 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa okolice Posiadane auto: Trafic, Vivaro, Vito, Viano, Transit, Tourneo - sobowe
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 02 Maj 2018, 23:15 Temat postu: |
|
|
Ku mojemu zaskoczeniu ów bezpiecznik 30A okazał się spalony. Po włożeniu nowego bezpiecznika pompa hydrauliczna ruszyła. Po przyuczeniu sprzęgła biegi ładnie wchodzą. Ciśnienie oleju ukł. hydraulicznego to 40341 mbar więc pompka chyba w dobrej kondycji? (w drugim Traficu też z automatem ciśnienie oleju mam podobne 40439 mbar). Dodam, że ciśnienie płynu hydraulicznego - czyli jak rozumiem do wysprzęgnika, ale z tej samej pompki (?) - wynosi 46 bar (w drugim Traficu też z automatem ciśnienie płynu hydraulicznego mam 41,2 bar).
Zastanawia mnie tylko dlaczego bezpiecznik padł i to w trasie.... ? |
|
Powrót do góry |
|
|
wojtekcichy
Auto Maniak
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 1045 Skąd jesteś (miejscowość/region): łomża Posiadane auto: crafter 2.5 11 BMW F10 12
Piwa: 60/3
|
Wysłany: Czw 03 Maj 2018, 09:52 Temat postu: |
|
|
Kup se z 10 bezpiecznikow 30a i puki co jezdzij, wolna chwila zapnij kompa i wyjmij bezpiecznik, wlacz zaplon i zmieniaj biegi az padnie do zera cisnienie w robocie i skrzynia wywali blad
Wylacz i wlacz zaplon
W miejsce bezpiecznika wsadz szpilki multimetra ustawionego na pomiar natezenia i obserwuj do ilu amperow dojdzie zanim sie wylaczy pompa
Sama pompa jest niezniszczalna, tylko silnik nie wytrzymuje, niestety by wyjac silnik trzeba wyjac i rozpolowic robota ale wczesniej dobrze bylo by wyzerowac cisnienie clipem bo podczas demontarzu na stole moze dojsc do tragedii
Postaram sie znalezc rozmiar szczotek i dam znac _________________ prosze nie pisac na PW, piszmy na forum dla potomnych
pomoglem daj + |
|
Powrót do góry |
|
|
|