Odpalanie na ciepłym silniku

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrólLew

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Renault, Vel Satis, II, 3.5 V6, 2008
Piwa: 0/1
PostWysłany: Pon 19 Mar 2018, 22:32    Temat postu: Odpalanie na ciepłym silniku Odpowiedz z cytatem

Witam,
postanowiłem napisać nowy wątek na forum, ponieważ przeszukując całe forum o vel satisie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.
Przechodząc do rzeczy posiadam auto Vel Satis 3.5 V6 z 2008 roku+LPG. Samochód od pewnego czasu zaczął coraz gorzej odpalać. Na początku odpalał bez problemu zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Po pewnym czasie w trakcie dłuższej trasy pojawiły się problemu z odpalenie po tankowaniu na stacji. Odpalał dopiero za 2-3 razem na początku, a później to nawet kilkanaście razy próbowałem zanim w końcu odpalił. Następnie zaczęło to być coraz bardziej uciążliwe i samochód przestał odpalać nawet po krótkiej trasie(10 km po mieście). Doszło do tego ze samochód nie chciał odpalić rano po całej nocy, ale po przełączeniu na paliwo przed zgaszeniem silnika, rano odpalał. Później nawet pozostawienie auta na paliwie na noc nie pomagało, lecz auto za którymś razem zawsze odpaliło. Szukałem trochę na forach i znalazłem, że mogą to być świece, więc wymieniłem wszystkie 6. Teraz samochód odpala lepiej, ale nadal na ciepłym silniku zdarza się, że ma problem odpalić(dławi się, chechła). Po dodaniu gazu odpala bez problemu. Czy to może być brudna przepustnica(bo takie wskazówki znalazłem)? Dodam że nie była czyszczona od około 50tys. km. Z góry dziękuję za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
michalxm1

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 210
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik
Posiadane auto: Peugeot 508SW 2.0hdi 163km 2012 , C3 II Exclusive 1,6 VTI
Piwa: 9/1
PostWysłany: Wto 20 Mar 2018, 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie na brudnej przepustnicy odpalał ale od razu gasł musiałem przytrzymać chwile gaz. Możesz przeczyścić przepustnice bez jej wyciągania, ale Twój przypadek może być spowodowany którymś z czujników na wałkach albo na kole zamachowym.
_________________
Fiat 126p x 2
BX 1,9 16V GTi
XM V6 12V
XM 2ct
Astra 1,7tdi Isuzu
C3 1,4HDI
Laguna 2,0 16V IP
Xsara Picasso 1,8 2000
Xsara Picasso 1,8 2004 FL Exclusive
Renault VelSatis 3,5V6 Initial Paris \'05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości) Wystawiono 1 piw(a)
KrólLew

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Renault, Vel Satis, II, 3.5 V6, 2008
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 20 Mar 2018, 12:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedź, wiesz może jak to najlepiej sprawdzić? Czy lepiej jechać z tym do warsztatu i tam zdiagnozować ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jarek17

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 22 Mar 2018
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowieckie
Posiadane auto: Audi
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 22 Mar 2018, 13:27    Temat postu: Re Odpowiedz z cytatem

Ja osobiście uważam, żeby skontaktować się z jakimś mechanikiem .. Jeżeli nie masz wiekszego pojęcia o samochodach jak to działa nie ma sensu pchać łap bo potem w ogole nie odpalisz .. :O
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
KrólLew

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Renault, Vel Satis, II, 3.5 V6, 2008
Piwa: 0/1
PostWysłany: Czw 22 Mar 2018, 21:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po przeszukaniu internetu w poszukiwaniu objawow złego funkcjonowania czujnika wału, myślę że to prawdopodobnie będzie to, gdyż auto gorzej odpala gdy jest wilgotno, ma problemu z utrzymaniem stałych obrotów na jałowym biegu i parę innych rzeczy się zgadza z tym co ktoś pisał na innym forum. Jestem w tracie umawiania się z warsztatem także dam znać czy wymiana czujnika pomogła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 21:44    Temat postu: reklama

Powrót do góry
michalxm1

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 210
Skąd jesteś (miejscowość/region): Rybnik
Posiadane auto: Peugeot 508SW 2.0hdi 163km 2012 , C3 II Exclusive 1,6 VTI
Piwa: 9/1
PostWysłany: Pon 26 Mar 2018, 09:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podłącz pod kompa Velka może są jakieś błędy. Czujnik wału/wałków jeżeli świruje to powinien być zapisany błąd.
_________________
Fiat 126p x 2
BX 1,9 16V GTi
XM V6 12V
XM 2ct
Astra 1,7tdi Isuzu
C3 1,4HDI
Laguna 2,0 16V IP
Xsara Picasso 1,8 2000
Xsara Picasso 1,8 2004 FL Exclusive
Renault VelSatis 3,5V6 Initial Paris \'05
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
KrólLew

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Renault, Vel Satis, II, 3.5 V6, 2008
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sro 04 Kwi 2018, 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj odstawiłem auto do mechanika, dzwonił i mówił że żadnego błędu nie ma. Nie może znaleźć przyczyny, ale jutro ma jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa i ewentualnie stwierdzić czy pompa jest do wymiany. Dam znać jak to się rozwinie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
KrólLew

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź
Posiadane auto: Renault, Vel Satis, II, 3.5 V6, 2008
Piwa: 0/1
PostWysłany: Sob 21 Kwi 2018, 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Okazało się że wystarczyło wyczyścić przepustnice+ styk przepływomierza ( podobno był skorodowany) i auto odpala jak nowe. Z resztą było wszystko w porządku. Pozdrawiam dziękuję za zainteresowanie sprawą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group