F.M. mk3 2.5 V6 2002 r. benz. - wentylatory chodzą cały czas

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Orli9

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): dolnośląskie
Posiadane auto: Ford Mondeo mk3 2.5 V6
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 31 Mar 2018, 16:27    Temat postu: F.M. mk3 2.5 V6 2002 r. benz. - wentylatory chodzą cały czas Odpowiedz z cytatem

Witam. Przeszukałem internet, auto było u mechanika, a problem dalej nie znikł. Mianowicie, po odpaleniu auta, załączają się wentylatory i chodzą cały czas. Dodam, że wymieniłem już termostat i czujnik temperatury. Czujnik temperatury jest odłączony, bo przy "zimnym" silniku nie odpale auta. Kolega podłączył auto pod komputer i pojawiają się poniżcze kody błędów: P0117, P0118, P1000, P1701, P1810 i C1301. Po ich skasowaniu znowu wyskakują .. Proszę o pomocne porady w sensie co sprawdzić (np. gdzie to się znajduje i jak się tam dostać), co wymienić lub przeczyścić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
darmodziej

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 116
Skąd jesteś (miejscowość/region): Krosno
Posiadane auto: Ford Escape 2003
Piwa: 6/0
PostWysłany: Sob 31 Mar 2018, 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

P0117 "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - niski sygnał wejściowy"
P0118 "Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik - wysoki sygnał wejściowy"
P1000 Test gotowości systemów diagnostycznych nie jest kompletny
P1701 Reverse Engagement Error - Gdy zasilanie modułu sterującego skrzyni biegów (TCM) zostanie odcięte "OFF", na przykład z powodu wyjęcia akumulatora, a funkcja autodiagnostyki zostanie zatrzymana, wykryta zostanie usterka.
P1810 4-Wheel Drive Low Indicator Short Circuit To Battery - Napęd na 4 koła, niski wskaźnik, zwarcie do akumulatora - Obwód przełącznika pozycji zaworu regulacji ciśnienia w skrzyni biegów Ford Transmission
C1301 ABS upłynął limit czasu operacji
To są informacje, które udało mi się znaleźć.
Pierwsze dwa błędy wynikają prawdopodobnie z odłączenia, lub awarii czujnika temperatury.
Trzeci wynika z kasowania błędów i nie należy się tym przejmować. Pojawia się zawsze po skasowaniu błędów.
Czwarty błąd jest związany prawdopodobnie z automatyczną skrzynią biegów.
Piąty albo z automatyczną skrzynią biegów, albo z napędem na 4 koła, nie wiem.
Ostatni to błąd ABS-u, ale nic więcej nie wiem.
To, że po uruchomieniu silnika cały czas pracują wentylatory jest prawdopodobnie spowodowane odłączeniem czujnika temperatury. Komputer nie wie, jaka jest temperatura silnika, więc na wszelki wypadek włącza wentylatory, by bo nie przegrzać. Spróbuj podłączyć czujnik, powinno pomóc. Może być potrzebne odczekanie jakiś czas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Orli9

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): dolnośląskie
Posiadane auto: Ford Mondeo mk3 2.5 V6
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 02 Kwi 2018, 09:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam, dziękuję za odpowiedz Smile
Jak podłącze czujnik, to auto nie odpali. A jak odpali, to obroty są bardzo niskie i niestabilnie pracuje silnik. Wskazówka jest na połowie lub idzie na maksa i później spada i leży na zerze. Posiadam manualną skrzynię biegów (5 biegowa). Ten model Forda ma napęd na przód, więc raczej błąd z napędem na 4 koła odpada :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
darmodziej

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 116
Skąd jesteś (miejscowość/region): Krosno
Posiadane auto: Ford Escape 2003
Piwa: 6/0
PostWysłany: Pon 02 Kwi 2018, 11:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapal bez czujnika, a później go podłącz. Błędy mogą też wynikać z niedokończonego testu po odłączeniu akumulatora, lub kasowaniu błędów. Musisz uporać się z czujnikiem temperatury, może przewód połączeniowy jest przerwany. Sprawdź wskazania temperatury jakie są w komputerze podłączonym do OBD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
darmodziej

Stały Bywalec
Stały Bywalec


Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 116
Skąd jesteś (miejscowość/region): Krosno
Posiadane auto: Ford Escape 2003
Piwa: 6/0
PostWysłany: Pon 02 Kwi 2018, 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, jak w MK3, ale w MK2 jest osobny czujnik temperatury do wskaźnika i inny do komputera.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Pon 02 Kwi 2018, 11:53    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Orli9

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): dolnośląskie
Posiadane auto: Ford Mondeo mk3 2.5 V6
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 07 Kwi 2018, 08:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czujnik mam odłączony. Auto odpala normalnie. Czasem wskazówka temperatury skoczy do połowy po odpaleniu auta i po chwili spada (czujnik odłączony). Przejrzałem przewody od czujnika, wentylatorów i wtyczki. Nic nie znalazłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group