Fiat 1.3 Doblo multijet nie zapala

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady,problemy techniczne.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wm-s

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brodnica
Posiadane auto: Fiat Doblo 1.3
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 28 Mar 2018, 17:59    Temat postu: Fiat 1.3 Doblo multijet nie zapala Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich! Smile
Posiadam fiata 1.3 multijet z 2009 r.Od roku borykam się z problem z odpalaniem.
Gdy jest zimny nawet w największe mrozy odpala na dotyk.Po rozgrzaniu zapala w miarę.Problem pojawia się gdy po nagrzaniu postoi 15-30 min.trzeba go kręcić i kręcić prawie do wyczerpania akumulatora(zaraz spalę rozrusznik)
Odwiedzałem różnych mechaników i elektryków rozkładają ręce...albo wskazują na wtryski.
W aucie wymieniłem:
Czujnik położenia wału, wałka rozrządu,ciśnienia,zawór paliwa, u dwóch specjalistów sprawdzałem wtryski-w normie.
Auto ma dopiero przejechane 107 000 kilometrów.Komputer nie pokazuję żadnego błędu,auto nie kopci a jak zapali chodzi normalnie.
Może ktoś przerabiał podobny problem.
Bardzo proszę o pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jareq08

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość/region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
PostWysłany: Sro 28 Mar 2018, 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba zrobic logi na zimnym i goracym wtedy jak nie chce zapalic.Sprawa moze byc trudna do wyjasnienia.Moze byc problem ze sterownikiem silnika lub kopie sie soft w sterowniku. Nie chce tu robic ,reklamy ,jest w Rudnie firma Cinsoft, doskonale znajaca silniki fiata jtd, zmieniaja softy, podnosza moce ,itd.Moze oni poradza na Twoje problemy... Wink
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wm-s

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brodnica
Posiadane auto: Fiat Doblo 1.3
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 29 Mar 2018, 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jareq08 napisał:
Trzeba zrobic logi na zimnym i goracym wtedy jak nie chce zapalic.Sprawa moze byc trudna do wyjasnienia.Moze byc problem ze sterownikiem silnika lub kopie sie soft w sterowniku. Nie chce tu robic ,reklamy ,jest w Rudnie firma Cinsoft, doskonale znajaca silniki fiata jtd, zmieniaja softy, podnosza moce ,itd.Moze oni poradza na Twoje problemy... Wink


W ostatnim czasie zauważyłem że metodą tak zwaną na ''pych'' odpala na metrze Smile może rozrusznik? chociaż kręci jak nowy....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
jareq08

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1526
Skąd jesteś (miejscowość/region): swiętokrzyskie
Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
PostWysłany: Nie 01 Kwi 2018, 12:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy metodzie na pych, pompa CR ma wieksze obroty i wytworzy wieksze cisnienie niz na rozruszniku.Druga sprawa,ze moze wystepowac duzy spadek napiecia przy kreceniu rozrusznikiem i sterownik silnika ma problem ze sterowaniem wtryskiwaczami. Nie zaszkodzi sprawdzic ,jaki spadek napiecia wystepuje podczas rozruchu, moze jest gdzies duzy opor przejscia przy obciazeniu prądowym. Exclamation
_________________
Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
wm-s

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość/region): Brodnica
Posiadane auto: Fiat Doblo 1.3
Piwa: 0/0
PostWysłany: Czw 05 Kwi 2018, 17:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jareq08 napisał:
Przy metodzie na pych, pompa CR ma wieksze obroty i wytworzy wieksze cisnienie niz na rozruszniku.Druga sprawa,ze moze wystepowac duzy spadek napiecia przy kreceniu rozrusznikiem i sterownik silnika ma problem ze sterowaniem wtryskiwaczami. Nie zaszkodzi sprawdzic ,jaki spadek napiecia wystepuje podczas rozruchu, moze jest gdzies duzy opor przejscia przy obciazeniu prądowym. Exclamation


tez podejrzewalem spadek cisnienia na listwie podczas kręcenia ale zapala na odleglosci pol metra wiec cisnienie musi byc bo tez by nie zapalil. Teraz zajmę się rozrusznikiem, chociaż bardzo wątpie bo wymiata jak szalony
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Czw 05 Kwi 2018, 17:38    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Porady,problemy techniczne. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group