Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rcj2
Czytelnik
Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): pomorze Posiadane auto: yaris
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 06 Maj 2016, 09:52 Temat postu: Sprzęgło yaris 03 |
|
|
Witam , pytanie w związku z wymianą sprzęgła.
Yaris 1.0 (2003) 03-05 face lifting 50kw wer. francuska
ile zębów ma tarcza dociskowa sprzęgła 12 czy 19 ?
Wymieniać olej w skrzyni biegów( nic nie cieknie i nigdy nie ciekło ) ? |
|
Powrót do góry |
|
|
leech10
Dyskutant
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 75 Skąd jesteś (miejscowość/region): Katowice Posiadane auto: Yaris II LUNA 1.33, 2009
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 06 Maj 2016, 15:00 Temat postu: |
|
|
Hej
Co do oleju. Byłem ze swoim Yarkiem przebieg 95kkm w serwisie nieautoryzowanym. Gość powiedział, żebym następnym razem wymienił olej w skrzyni tak po około 105 110 kkm. Niby nie trzeba no ale w sumie tak kiedyś w autach te wymiany były obowiązkowe. Teraz nie. No ale producent wie, ze gwarancja jest taka a nie inna i na gwarancji i tak nic się nie stanie a co potem... a kogo to obchodzi... A zuzycie przecież jest. Więc może wymień. Ja wymienie przy następnym przeglądzie. Tak samo płyn chłodzący. W Daewoo Tico, którym kiedyś jeździłem, wymana oleju w skrzyni była co 20kkm. w Pandzie co 50 wymieniałem. tutaj co 100 Ale to samo z olejem. Jak masz long life 30kkm. Ja bym tak nigdy nie przeciągał. W fiacie i Toyocie co 15kkm. W Tico co 10kkm wymieniałem.
pozdrawiam
Piotrek |
|
Powrót do góry |
|
|
rcj2
Czytelnik
Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): pomorze Posiadane auto: yaris
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 06 Maj 2016, 20:40 Temat postu: |
|
|
czyli mój przejechał już 200 kkm bez wymiany zatem lepiej chyba wymienić przy okazji zmiany sprzęgła...
a co do docisku sprzęgła ktoś się orientuje ile jest zębów ? |
|
Powrót do góry |
|
|
StrawJam
Stały Bywalec
Dołączył: 11 Sty 2013 Posty: 130 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C5 2002 3.0 V6
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 11 Sty 2018, 18:00 Temat postu: |
|
|
Nie ma takiego pojęcia, jak zęby tarczy dociskowej.
To są listki w tzw. "słoneczku", ale one nie mają znaczenia, gdyż to zależy od producenta.
Jeden producent ma więcej węższych listków, których wydajność w budowie u innego producenta równa się taka sama przy mniejszej ilości szerszych listków.
Docisk musi pasować na koło zamachowe, mieć odpowiednią wysokość itd.
Tarcza - średnicę i ilość frezów na wielofrezie oraz kształt zęba.
Podaj numer nadwozia sprzedawcy, żeby dobrał Ci prawidłowe. |
|
Powrót do góry |
|
|
|