Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barrtlomiej
Debiutant
Dołączył: 11 Mar 2016 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość/region): Olsztyn Posiadane auto: 307 1.6 16v 2002r.
Piwa: 0/3
|
Wysłany: Sob 05 Lis 2016, 22:18 Temat postu: Skrzynia MCP - kilka pytań do użytkowników |
|
|
Cześć,
w internecie dość niedużo jest informacji o tego tyu skrzyni a na pewno nie ma takich jak mnie interesują:
1. Jak się jeździ z tą skrzynią w korku? czyli podczas normalnej jazdy manualem zapinam jedynkę albo dwójkę puszczam gaz i auto toczy się 5 albo 10 km/h. co będzie robiła mcp? jechała na półsprzęgle?
2. czy przy hamowaniu do zera ta skrzynia zapina przy małej prędkości bieg nr 1? bo jak jedziesz 20 km/h na dwójce manulalem to nie redukujesz do 1 przed światłami tylko wysprzeglasz. I czy jak zapina ten bieg do czuć szarpnięcie?
3. czy ta skrzynia szybciej zużywa sprzęgło tj. tarcze i dwumasę?
4. czy jak zmienisz bieg łopatką ale w trybie auto to czy ta zmiana jest szybsza tak jak w "M" czy jest tak samo wolna jak w auto tylko tyle że samemu zmieniłeś?
Dzięki z góry za odpowiedzi _________________ Bartłomiej |
|
Powrót do góry |
|
|
tomi500
Stały Bywalec
Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 197 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódzkie Posiadane auto: C4 Picasso 1.6e-hdi
Piwa: 5/9
|
Wysłany: Nie 06 Lis 2016, 08:01 Temat postu: Re: Skrzynia MCP - kilka pytań do użytkowników |
|
|
barrtlomiej napisał: | Cześć,
w internecie dość niedużo jest informacji o tego tyu skrzyni a na pewno nie ma takich jak mnie interesują:
1. Jak się jeździ z tą skrzynią w korku? czyli podczas normalnej jazdy manualem zapinam jedynkę albo dwójkę puszczam gaz i auto toczy się 5 albo 10 km/h. co będzie robiła mcp? jechała na półsprzęgle?
2. czy przy hamowaniu do zera ta skrzynia zapina przy małej prędkości bieg nr 1? bo jak jedziesz 20 km/h na dwójce manulalem to nie redukujesz do 1 przed światłami tylko wysprzeglasz. I czy jak zapina ten bieg do czuć szarpnięcie?
3. czy ta skrzynia szybciej zużywa sprzęgło tj. tarcze i dwumasę?
4. czy jak zmienisz bieg łopatką ale w trybie auto to czy ta zmiana jest szybsza tak jak w "M" czy jest tak samo wolna jak w auto tylko tyle że samemu zmieniłeś?
Dzięki z góry za odpowiedzi |
Odpowiem Ci na te pytania,choć zaraz pewnie będą inne opinie ile osób tyle spostrzeżeń.
1.Skrzynia MCP to nie automat,więc Ty będziesz dozował sobie szybkość jazdy gazem i hamulcem.
2.Tak zapina u mnie zero różnicy.
3.Według mnie to chyba w druga stronę,brak jazdy na pół sprzęgle,palenia tarczy itp.itd.
4.Tego do końca nie pamiętam,redukcja w dół na pewno szybciej,a w górę chyba też.
Jak piszę to były moje subiektywne odczucia. |
|
Powrót do góry |
|
|
docutech
Dyskutant
Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 65 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa/Bielany Posiadane auto: 2015 Honda CRV 2.4 Touring, 2008 Citroen C4 Exclusive 1.6HDI FAP
Piwa: 6/1
|
Wysłany: Nie 06 Lis 2016, 11:04 Temat postu: Re: Skrzynia MCP - kilka pytań do użytkowników |
|
|
barrtlomiej napisał: | Cześć,
w internecie dość niedużo jest informacji o tego tyu skrzyni a na pewno nie ma takich jak mnie interesują:
1. Jak się jeździ z tą skrzynią w korku? czyli podczas normalnej jazdy manualem zapinam jedynkę albo dwójkę puszczam gaz i auto toczy się 5 albo 10 km/h. co będzie robiła mcp? jechała na półsprzęgle?
Jazda w korku z tą skrzynią to czysta przyjemność w porównaniu do manualnej skrzyni biegów. Na jedynce spokojnie możesz toczyć się w korku. Jeżeli prędkość jest troszeczke większa wskoczy drugi bieg. Dodatkowo, w trybie manualnym możesz z postoju wybrać drugi bieg a wtedy strartujesz na dwójce i toczysz się w korku.
2. czy przy hamowaniu do zera ta skrzynia zapina przy małej prędkości bieg nr 1? bo jak jedziesz 20 km/h na dwójce manulalem to nie redukujesz do 1 przed światłami tylko wysprzeglasz. I czy jak zapina ten bieg do czuć szarpnięcie?
Jadąc w korku (w trybie "auto") redukcja na pierwszy bieg nastąpi jak prędkość spadnie do zera. Natomiast w trybie "sport - redukcja nastąpi wcześniej(przed kompletnym wyhamowaniem). Jeżeli startujesz na dwójce i nie przekroczysz xx km/hr (niestety nie jestem pewien jaka to jest prędkość) to skrzynia nadal utrzyma drugi bieg mimo tego że auto się nie porusza. W zależności od stanu sprzęgla oraz dwumasy redukcja na pierwszy bieg może być wyraźnie odczuwalna.
3. czy ta skrzynia szybciej zużywa sprzęgło tj. tarcze i dwumasę?
Wszystko zależy od stylu jazdy. Moim zdaniem nie. Skoro komputer zarządza zmianą biegów, nie ma możliwości o jeździe na pół sprzęgle.
4. czy jak zmienisz bieg łopatką ale w trybie auto to czy ta zmiana jest szybsza tak jak w "M" czy jest tak samo wolna jak w auto tylko tyle że samemu zmieniłeś?
Tak. Wcześniejsza ingerencja zmiany biegu łopatką powoduje szybszą reakcję - ALE - prędkość auta musi być adekwatna do wybranego biegu aby go zmienić.
Dzięki z góry za odpowiedzi |
Cześć!
Przez 30 lat, mieszkając w Stanach, posiadałem tylko jedno auto z manualną skrzynią biegów - reszta była w automacie i nie ukrywam że byłem w szoku jak mało aut z automatyczną skrzynią biegów porusza się po Polskich drogach. Skrzynia MCP pozostawia dużo do życzenia jeżeli kierowca jest przyzwyczajony do klasycznej automatycznej (bądź DSG) typu skrzyni biegów. Dynamika jazdy cierpi z tego powodu iż jest to całkiem inna technologia. Osobiście nie jestem rajdowcem ani piratem drogowym który łamie przepisy i wariuje na drogach a więc sam komfort tego, że biegi zmieniają się same jest dla mnie przyjemnością |
|
Powrót do góry |
|
|
Cypcio
Auto Maniak
Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 828 Skąd jesteś (miejscowość/region): Płock Posiadane auto: C4 GP II 2014 2.0 BHDi AUTOMAT
Piwa: 80/4
|
Wysłany: Nie 06 Lis 2016, 21:16 Temat postu: |
|
|
A nie prosciej isc do komisu i wziasc auto na probna jazde. Sam ocenisz czy ci to pasuje. Dla mnie robot to au
tomat ale w gorszym wydaniu. _________________ Maciek
Pomogłem - brawo JA. |
|
Powrót do góry |
|
|
mario_p
Stały Bywalec
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 205 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk/Bytom Posiadane auto: c4GP2\' 2014 2.0 Exclusive / Jazz 2002
Piwa: 7/6
|
Wysłany: Pon 07 Lis 2016, 10:41 Temat postu: |
|
|
Wszystko tak jak tomi500 pisał, w mcp nie ma trybu sport więc skrzynia nie działa inaczej, jedynie jak dasz więcej gazu to dłużej ciągnie na poszczególnych biegach.
Łopatki się przydają kiedy chcesz szybko zredukować, np przed wyprzedzaniem.
Mnie mcp pasuje, redukuje sama biegi jak dojeżdżasz do skrzyżowania, na jedynkę wrzuca jak auto ledwo sie toczy.
Przy większych przebiegach trzeba zrobić przyuczenie punktu styku bo w korku, lub przy parkowaniu na małym gazie może zacząć "kangurzyć" |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 07 Lis 2016, 10:41 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dioxyz
Czytelnik
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: C4 Grand Picasso 1.6 Hdi
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 20 Sie 2017, 19:17 Temat postu: |
|
|
mario_p napisał: | Wszystko tak jak tomi500 pisał, w mcp nie ma trybu sport więc skrzynia nie działa inaczej, jedynie jak dasz więcej gazu to dłużej ciągnie na poszczególnych biegach.
Łopatki się przydają kiedy chcesz szybko zredukować, np przed wyprzedzaniem.
Mnie mcp pasuje, redukuje sama biegi jak dojeżdżasz do skrzyżowania, na jedynkę wrzuca jak auto ledwo sie toczy.
Przy większych przebiegach trzeba zrobić przyuczenie punktu styku bo w korku, lub przy parkowaniu na małym gazie może zacząć "kangurzyć" |
Co to jest to przyuczenie?
Posiadam auto z tą skrzynią od dwóch dni |
|
Powrót do góry |
|
|
mario_p
Stały Bywalec
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 205 Skąd jesteś (miejscowość/region): Śląsk/Bytom Posiadane auto: c4GP2\' 2014 2.0 Exclusive / Jazz 2002
Piwa: 7/6
|
Wysłany: Pon 21 Sie 2017, 09:50 Temat postu: |
|
|
Jeśli dodając mało gazu przy ruszaniu auto nie rusza płynnie tylko robi takie "skoki" do przodu może to znaczyć że trzeba ją nauczyć gdzie jest punkt styku ze sprzęgłem, można to zrobić lexia lub diagboxem, jest do tego procedura. Jeśli kończy się sprzęgło przyuczenie za wiele nie pomoże. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dioxyz
Czytelnik
Dołączył: 18 Sie 2017 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kraków Posiadane auto: C4 Grand Picasso 1.6 Hdi
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 23 Sie 2017, 10:35 Temat postu: |
|
|
mario_p napisał: | Jeśli dodając mało gazu przy ruszaniu auto nie rusza płynnie tylko robi takie "skoki" do przodu może to znaczyć że trzeba ją nauczyć gdzie jest punkt styku ze sprzęgłem, można to zrobić lexia lub diagboxem, jest do tego procedura. Jeśli kończy się sprzęgło przyuczenie za wiele nie pomoże. |
Czy posiadając Lexię, zrobię to sam? Czy może potrzeba tajemnej wiedzy? |
|
Powrót do góry |
|
|
coltri
Dyskutant
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wołomin Posiadane auto: C4 GP, 2.0 hdi 136 KM
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Sro 23 Sie 2017, 21:44 Temat postu: |
|
|
zrobisz to sam, tylko poświęć chwilę i poczytaj o tym wątki na forum |
|
Powrót do góry |
|
|
ikceduch
Czytelnik
Dołączył: 24 Paź 2021 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość/region): Warszawa Posiadane auto: C4 Grande Picasso
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 10 Lis 2021, 21:58 Temat postu: |
|
|
Co to jest to przyuczenie?
Posiadam auto z tą skrzynią od dwóch dni[/quote]
Jak Ci się jeździ/jeździło tym samochodem? Silnik 1.6 z tą skrzynia nie jest za słaby i mało dynamiczny? Robiłeś może jakiś chip tuning? Pytam bo zastanawiam się nad takim właśnie C4 GP z 1.6 hdi 115 i półautomatem6. |
|
Powrót do góry |
|
|
|