Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lexuss2
Czytelnik
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Starachowice Posiadane auto: Opel astra II 1.7TD 1999r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 22 Wrz 2016, 16:56 Temat postu: 1.7 TD Problemy z odpalaniem |
|
|
Witam panowie!
Jestem posiadaczem opla astry 1.7 TD 68km od 3 lat. W ostatnim czasie ten oplowski silnik zaczął mi ciężko odpalać tj. muszę zakręcić nim 5-6 a niekiedy i więcej razy żeby złapał przy temperaturze na dworzu +20 stopni. Na ciepłym silniku jest może trochę lepiej ale i tak trzeba nim chechłac. Niedługo nadejdzie zima i podejrzewam ze już mi wogóle nie będzie chciał odpalić.
Wymieniłem świece sprawdziłem je grzeją jak trzeba, akumulator tez daje kopa jak trzeba.
Dziś zostały wymienione wtryskiwacze na nowe 2 z 4 starych lały, duży koszt miałem nadzieje ze pomogą ale po wymianie niestety problem nadal występuje. Wiadomo że w ostateczności trzeba podejrzewać pompę ale chciałbym abyście mi podpowiedzieli co jeszcze można sprawdzić/wymienić bo mi już ręce opadają |
|
Powrót do góry |
|
|
GT77
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
|
Wysłany: Czw 22 Wrz 2016, 21:54 Temat postu: |
|
|
Mamy rok 2016,Twoje auto jest z roku 1999,17 lat na "karku".pompa do sprawdzenia,ale wcześniej sprawdz kompresje,koszt wymiany wtrysków był wysoki,ile to kosztowało? _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera |
|
Powrót do góry |
|
|
Transit 2
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
|
Wysłany: Czw 22 Wrz 2016, 23:16 Temat postu: |
|
|
Witaj na forum.
Na początek wymień filtr paliwa, bo, o nim nie wspomniano.
Natomiast, odłącz kostkę od czujnika temperatury i zobacz wtedy, czy silnik odpali.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Lexuss2
Czytelnik
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Starachowice Posiadane auto: Opel astra II 1.7TD 1999r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 23 Wrz 2016, 08:53 Temat postu: |
|
|
Kompresja sprawdzona wszystko jest wporzadku. Koszt wymiany wtryskow to 500zl wiem ze moze dla niektorych to nic ale jak na moja kieszen to spory wydatek, tym bardziej ze problem nie zostal rozwiazany i bede musial zapewne wlozyc wieksze pieniadze w ta naprawe. Filtr paliwa zostal wymieniony czujnik temp. odpialem ale jedyny skutek tego odpiecia to blad w komputerze a silnik jak palil tak dalej pali.
Niestety chyba zostala mi jedynie ta pompa do sprawdzenia i obawiam sie ze to chyba bedzie sprawca tego odpalania gdyz juz nic innego do glowy nie przychodzi.
Dzis rano wsiadam do auta podgrzalem 2 razy swiece i odziwo odpalil po 2 zakreceniach silnikiem. Przejechalem pare kilometrow po chwili postoju odpalam ponowie i zlapal dopiero za 5 obrotem. Sam juz nie wiem co o tym myslec. |
|
Powrót do góry |
|
|
Transit 2
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
|
Wysłany: Pią 23 Wrz 2016, 10:14 Temat postu: |
|
|
Cytat: | czujnik temp. odpialem ale jedyny skutek tego odpiecia to blad w komputerze a silnik jak palil tak dalej pali | Po wpięciu do czujnika błąd znika automatycznie. Natomiast, odpięcie czujnika od temperatury, to jednocześnie auto przechodzi w tryb awaryjny, co tym samym zaczyna wentylator chodzić na max.
A więc pytanie: (Bo dość nie jasno odpowiedziałeś.) Czy po odpięciu czujnika, silnik odpalił za pierwszym razem?.
Pozdrawiam.
Ps. Dla zrozumienia. Odłączenie kostki od czujnika temperatury, było celem zwiększenie dawki paliwa podczas rozruchu, gdzie silnik w tym samym czasie powinien odpalić bez problemu, stąd pytanie. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 23 Wrz 2016, 10:14 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
GT77
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość/region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
|
Wysłany: Sob 24 Wrz 2016, 07:22 Temat postu: |
|
|
Sprawdz jeszcze akumulator,moze ma za mały prąd rozruchowy.Co do ewentualnego uszkodzenia pompy wtryskowej,użyj startera/spray w celu uruchomienia. _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera |
|
Powrót do góry |
|
|
Lexuss2
Czytelnik
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Starachowice Posiadane auto: Opel astra II 1.7TD 1999r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 24 Wrz 2016, 11:24 Temat postu: |
|
|
Tak, po odpięciu czujnika silnik odpalił za pierwszym przekręceniem na zapłon, jednak tak jak zazwyczaj musiał zrobić parę obrotów zanim załapał i odpalił.
Akumulator był sprawdzany i daje dobry prąd rozruchowy więc wykluczam tą mozliwość. |
|
Powrót do góry |
|
|
Transit 2
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
|
Wysłany: Nie 25 Wrz 2016, 12:55 Temat postu: |
|
|
W takim przypadku proponuję sprawdzić, czy paliwo się nie cofa, a ewentualnie wstawić na początek zaworek zwrotny.
Ponieważ jest to najtańsza opcja z wymianą zaworka zwrotnego, przed naprawą pompy wtryskowej.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Lexuss2
Czytelnik
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Starachowice Posiadane auto: Opel astra II 1.7TD 1999r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 25 Wrz 2016, 20:11 Temat postu: |
|
|
Zapomniałem o tym wspomnieć ale takowy zaworek zwrotny został już wstawiony zaraz po wymienieniu świec na nowe lecz nie dało to żadnego efektu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Transit 2
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
|
Wysłany: Nie 25 Wrz 2016, 21:37 Temat postu: |
|
|
Jeśli zaworek wstawiony i brak efektów, to są dwie rzeczy uszkodzone w pompie wtryskowym związane trudności odpaleniem silnika.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Lexuss2
Czytelnik
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Starachowice Posiadane auto: Opel astra II 1.7TD 1999r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 26 Wrz 2016, 10:45 Temat postu: |
|
|
Dodam, że po odpięciu tego czujnika temp. i odpaleniu silnik nierówno pracował. Zgasiłem podpiąłem czujnik, następnie trzy razy pod rząd odpalił po ok. 2 obrotach silnikiem ale zaraz potem gasł. Po odczekaniu chwili znowu zapalam chechłał jak zawsze ale zapalił już bez gaśnięcia. Zauważyłem też że auto po odpaleniu kopci na czarno.
Jeszcze jedno pytanie, czy przy wymianie rozrządu mogło się zdarzyć tak, że mogło dojść do przestawienia na pompie? I jeśli tak, to czy jest możliwość sprawdzenia tego samemu bez odpowiedniego sprzętu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Transit 2
Auto Maniak
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość/region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
|
Wysłany: Pon 26 Wrz 2016, 11:16 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jeszcze jedno pytanie, czy przy wymianie rozrządu mogło się zdarzyć tak, że mogło dojść do przestawienia na pompie? I jeśli tak, to czy jest możliwość sprawdzenia tego samemu bez odpowiedniego sprzętu? | Tego należy wyjąć osłonę rozrządu i sprawdzić rozrząd na znaki, czy prawidłowo ustawione pasek rozrządu.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Lexuss2
Czytelnik
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Starachowice Posiadane auto: Opel astra II 1.7TD 1999r
Piwa: 0/0
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lexuss2
Czytelnik
Dołączył: 22 Wrz 2016 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość/region): Starachowice Posiadane auto: Opel astra II 1.7TD 1999r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 21 Lis 2016, 22:51 Temat postu: |
|
|
Witam.
Na wstepie przepraszam ze odpisuje po dosc dlugim czasie. Moj problem z astra jak narazie zostal rozwiazany. Odwiedzilem wielu mechaniorow praktycznie kazdy stwierdzil ze pompa jest do wymiany. Zanim zdecydowalem sie oddac pompe do regeneracji odwiedzilem jeszcze jednego mechaniora z polecenia znajomego ktory powymienial wezyki przelewowe i co naistotniejsze przyspieszyl zaplon na rozrzadzie. Po tym zabiegu auto praktycznie odpala od strzala bylem poinformowany o mozliwosci spadku mocy po przestawieniu ale zadnego oslabienia nie odczulem.
Jezdze juz miesiac i poki co wszystko jest w jak najlepszym porzadku
Na przyszlosc zanim zdecydujecie sie na regeneracje pompy w waszym autku lepiej wybierzcie odpowiedniego mechanika ktory nie stwierdzi na wstepie ze pompa padla a przynajmniej zajrzy do srodka.
Dziekuje wszystkim za porady. Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
|