gust4vus
Czytelnik
Dołączył: 13 Lis 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Krakow / Malopolska Posiadane auto: Siena 1.4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 13 Lis 2016, 22:01 Temat postu: Nieregularna praca na zimnym silniku |
|
|
Witam. Poltora roku temo zostałem posiadaczem Fiata Siena 1.4 EL po pierwszej właścicielce. Auto nie było jezdzone i do tego garazowane. Przegladalem forum wiele razy i sprawdzalem/robilem naprawy opisywane przez w innych watkach, ale nic nie pomoglo by defekt ostatecznie wyeliminowac. Samochod bez LPG.
I teraz opisze swój przypadek..
Objawy i problemy:
* Auto na zimnym dostaje za bogata mieszanke - bialy dym, pluje czarnym smarem z rury, nierowno pracuje (2 cylindry ..), smrod benzyny w kabinie. Po przegazowaniu nie 'lapie' biegu jalowego i obroty spadaja do ok 300 - 400 RPM.
* Po paru minutach gasnie na wysprzegloniu, przy malej predkosci ok. 30km/h i mniej.
* Po zgasnieciu ciezko odpalić.
* Szarpie do czasu uzyskania 90 stopni na czujniku cieczy chlodzacej . Widoczne jest to gdy przejdzie na zewnętrzny obieg chłodzenia gdy wskazowka temperatury z pozycji poziomej opada nieco w dol.
Co probowalem i nie pomoglo:
* Wymiana swiec i kabli WN
* Wymiana cewek zaplonowych (M.M firmowe BAE Q029 <katalogowe BEA 800 AK nie sa dostępne>)
* Wymiana sondy lambda (w ASO)
* Czyszczenie krokowca.
* Wymiana krokowca na nowy .
* Czyszczenie czujnika polozenia walu (byl mocno obsmarowany)
* MAP Sensor - pod odpieciu przewodu stan obrotow zdecydowanie sie pogarsza
* Zrobiony rozruszunik
* Wymieniony akumulator
Jakie bledy lapie IAW SCAN 2:
Cytat: | ERRORS:
Lambda Sensor [V][S] - dziwna sprawa , ale pojawia się tylko gdy nieregularnie pracuje I dusi sie na zimnym. Nie ma informacji co jest przyczyna bledu w tym programie
Ignition Coil 1 Short to GND/Open [V][S] – Tylko na nowych cewkach BAEQ029
Ignition Coil 2 Short to GND/Open [V][S] – Tylko na nowych cewkach BAEQ029 |
Zrzut rejestru ze zle pracującego samochodu:
Cytat: | IAW Scan 2 [v0.85]
CONNECTED TO:
Siena 1.4 8V (IAW-1G7SP)
Magneti-Marelli IAW-18FD/1G7 MPI
PARAMETERS:
Engine Speed: 761 RPM
Injection Duration: 2,07 ms
Ignition Advance: 15,50 °
Manifold Absolute Pressure: 727 hPa
Air Temperature: 11 °C
Water Temperature: 30 °C
Throttle Opening Angle: 19,45 °
Battery Voltage: 14,33 V
Lambda Probe Correction: 1,00
Lambda Probe Voltage: 206,52 mV
Idle Stepper Motor Position: 181 steps
Idle Stepper Integral Gain: 13
Idle Stepper Proportional Gain: 127
Trimmer Position: 0 steps
Autocalibration Correction: 0
Autocalibration Correction with A/C: 0
Idle Engine Speed: 1256 RPM
Idle Engine Speed Offset: 0 RPM
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 1: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 2: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 3: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 4: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 5: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 6: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ IDLE: 0 ms
Engine Running: YES
Sensor Signals OK: YES |
A tutaj zrzut z poprawnie działającego na podobnej temperaturze powietrza dolotowego (uruchomiony po odklemowaniu akumulatora samochodu na 1h):
Cytat: | PARAMETERS:
Engine Speed: 1184 RPM
Injection Duration: 1,58 ms
Ignition Advance: 10,50 °
Manifold Absolute Pressure: 433 hPa
Air Temperature: 14 °C
Water Temperature: 36 °C
Throttle Opening Angle: 19,45 °
Battery Voltage: 14,26 V
Lambda Probe Correction: 1,00
Lambda Probe Voltage: 206,52 mV
Idle Stepper Motor Position: 115 steps
Idle Stepper Integral Gain: 0
Idle Stepper Proportional Gain: 19
Trimmer Position: 0 steps
Autocalibration Correction: 0
Autocalibration Correction with A/C: 0
Idle Engine Speed: 1216 RPM
Idle Engine Speed Offset: 0 RPM
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 1: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 2: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 3: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 4: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 5: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ ZONE 6: 0 ms
Autocalibration Injection Offset @ IDLE: 0 ms
Engine Running: YES
Sensor Signals OK: YES
Throttle at Min/Max: YES
Lambda Sensor in Closed Loop: NO
Air Conditioner ON: NO
Mixture AutoCalibration ENABLED: YES
Ignition Advance Decrased for Knocking: NO
Stepper AutoCalibration ENABLED: YES
Gear Engaged: NO
|
W sumie to tyle. Ciezko zlapac konretna sytuacje kiedy pracuje poprawnie i kiedy nie.
Odpala na zimnym od kopa, nie było nigdy problemu w tym przypadku.
Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem recyrkulacji par paliwa bo czasami nie palil po odstaniu paru godzin w centrum handlowym . I czy moze sie zawieszac
Co można sprawdzić oprócz wiazek kabli i rozkręcania rozrządu ?
Samochod ewidetnie nie 'lubi' chlodu i wilgoci...... |
|
gust4vus
Czytelnik
Dołączył: 13 Lis 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): Krakow / Malopolska Posiadane auto: Siena 1.4
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 14 Lis 2016, 00:46 Temat postu: |
|
|
Byla to jedna z hipotez mechanika.
Filtr paliwa wymienialem okolo pol roku temu.
Zastanawialem sie nad cisnieniem wtrysku ale ECU tak na logike moze kompensowac czasem wtrysku. Chyba, ze rozne cisnienie jest na zimnym a cieplym i to robi robote sa problemy.
MAP sensor podaje rozne wartosci cisnienia - prawidlowe lub nie:
~700 mPa -> nierowno pracuje
~400 mPa -> pracuje poprawnie (wieksze podcisnienie > lepsze ssanie)
Czyli jakby przepustnica/zle polozenie krokowca. |
|