Podświetlenie pokręteł od nawiewu/klimatyzacji


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Wnętrze pojazdu-klimatyzacja-konsola-nawiew
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurcio6

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 600
Skąd jesteś (miejscowość/region): Kielce
Posiadane auto: Seat Leon 1.6SR 2000r.
Piwa: 16/6
PostWysłany: Pią 07 Wrz 2012, 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja walczyłem izolacją, bo nie miałem plastra, ale co określeń padło pod nosem na tę żarówkę, to już jej Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Kaluran

Czytelnik
Czytelnik


Dołączył: 30 Gru 2015
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość/region): Legnica
Posiadane auto: Seat Leon 1.9 TDI 2002
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sro 30 Gru 2015, 15:18    Temat postu: Podświetlenie pokręteł od nawiewu/klimatyzacji Odpowiedz z cytatem

Witam,
Chciałbym z góry przeprosić na odświeżanie starego tematu, jednak chyba szkoda by było robić nowy i dokładać niepotrzebny syf na forum.

Mam podobny problem jak Panowie wyżej, jednak nie wydaje mi sie, żeby tutaj chodziło o żarówkę na pokrętle do regulacji siły nawiewu. Dlaczego ? Dlatego, że diody właśnie na pokrętłach/przycisku do włączenia klimatyzacji/podgrzewanie tylnej szyby/kontrolki obok pokrętła przy włączaniu świateł [obok kierownicy] raz działają, raz nie. Wydaje mi się, że może powstawać jakieś zwarcie, ponieważ gdyby poszła żarówka, to nie świeciły by wcale, jednak raz na jakiś czas diody się zapalą po czym znów zgasną. Jednak jestem w tych sprawach zielony i zanim wybiorę się do mechanika tracąc niepotrzebnie pieniądze, być może problem okaże się mniejszy niż przypuszczam i obejdzie się bez dodatkowych kosztów.

Mało tego, bardzo często bywa, że podczas jazdy gdy włączam awaryjne (np. w celu podziękowania innemu uczestnikowi ruchu drogowego za "przepuszczenie mnie") te awaryjne wariują, tzn strasznie szybko się zapalają i gasną, aż po czasie się to ustabilizuje, słychać ewidentnie że jest jakieś zwarcie/przepięcie lub coś w tym stylu. Gdy podczas postoju uruchomię awaryjne - prawie zawsze działają natychmiastowo bez żadnego problemu.

Z góry dziękuję, jeśli okaże się, że ktoś będzie w stanie pomóc lub chociaż wyrazi chęć pomocy.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Bohnooze

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lbn
Posiadane auto: Leon 1.6 SR AKL
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pią 20 Maj 2016, 00:31    Temat postu: Nie świeci konsola środkowa, to nie żarówka Odpowiedz z cytatem

Witajcie
ten sam problem. Sprawna żarówka (z pewnością dobrze zamontowana) i nie świeci.

Styki żarówki na konsoli środkowej oba mają złączenie z czerwonym kablem pod przekaźnikami. Czyli pewnie to plus i jakieś zwarcie bo powinno być chyba rozłączone jak nie ma kluczyka i nie włączone światła. To jest chyba zwarcie?

nie świecą też u mnie przyciski od sterowania szybami we wszystkich drzwiach, od panelu regulacji lusterek, wysokości świateł i intensywności podświetlenia zegarów, nie świeci przycisk włączania ogrzewania tylnej szyby (chyba powinien świecić razem z przyciskiem awaryjnych?).

Wersja moja to Signo z 2000 roku, elektryczne szyby, lusterka ze składaniem

Ktoś ma jakieś pomysły na ten problem?

Dodam, że polutowałem luty na płytce modułu komfortu, styki i wtyczki są czyste i wszystko suche, moduł chyba zmieniany wygląda jak nowy nie wiem które oznaczenie to rok. Może moduł nie z tego modeli?

Potencjometr od regulowania jasności podświetlenia jest jakiś dziwny (nie na płytce ma 35k om ale wlutowany ma 10 i skoki).

Jeden z przekaźników w tym zespole dwóch (Szeroki przekaźnik podwójny) pod kierownicą miał zerwany jeden styk przy położeniu spoczynkowym, przykleiłem go klejem srebrnym.
Widać, że jak ramie tego przekaźnika było na spoczynku to jest przypalone bez wypukłego styku.
Do czego służy ten duży podwójny przekaźnik? To nie oświetlenia i tego typu?

Było też coś kombinowane w jednym miejscu jest wstawiony bezpiecznik na kabel biegnący od śruby pod przekaźnikiem pierwszy na dole z lewej z drugiej strony ten kabel biegnie pod podłogę przy uchwycie otwierania maski.

Jest też wiązka kilku kabli biegnących do konsoli środkowej jeden czerwony został na chama przylutowany do jednego kabelka pod kierownicą.

sprawdzę miernikiem czy aby nie on łączy przypadkiem z nieświecącą żarówką konsoli środkowej która ma plusy na obu stykach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Bohnooze

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lbn
Posiadane auto: Leon 1.6 SR AKL
Piwa: 0/0
PostWysłany: Sob 21 Maj 2016, 23:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kabelki dodatkowe u mnie to instalacja gazowa i przycisk przełączania LPG/benzyna umieszczony na środkowej konsoli właśnie.
Co do gniazda żaróweczki rozebrałem środkową konsole styki żarówki są bez zwarcia, ale na wtyczce od razu są zwarte. Zwarcie do plusa. Jest tu kabelek biały z niebieskim paskiem i brązowy brąz to pewnie minus/masa.

Czy ktoś mając moduł komfortu może sprawdzić co jest na stykach żaróweczki kiedy nie ma kluczyka w stacyjce? bo u mnie są zwarte do plusa. Ciekawe co sie stanie jak brązowy odetnę i zasilę do masy. Pewnie będzie świecić żarówka cały czas.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Bohnooze

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lbn
Posiadane auto: Leon 1.6 SR AKL
Piwa: 0/0
PostWysłany: Wto 07 Cze 2016, 02:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podmieniłem przełącznik świateł z Octavi, przełącznik nie podświetla się wnętrze też nie, ale przełącznik z seata w octavii podświetlony jest prawidłowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Reklama








Wysłany: Wto 07 Cze 2016, 02:01    Temat postu: reklama

Powrót do góry
Bohnooze

Debiutant
Debiutant


Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość/region): Lbn
Posiadane auto: Leon 1.6 SR AKL
Piwa: 0/0
PostWysłany: Pon 04 Lip 2016, 14:05    Temat postu: Szybka naprawa przy braku podświetlenia wnętrza i nawiewu Odpowiedz z cytatem

Rozwiązałem problem przy pomocy schematu od Golfa mk 4. Złączyłem we włączniku świateł mijania styk 7 (albo można 4 bo dają to samo) poprzez bezpiecznik 5A ze stykiem 17 (kabel szary niebieski cienki z brzegu). Styk 17 leci od modułu komfortu wg schematu Golfa opisany ill. Wnętrze świeci się tylko kiedy świecą się światłą mijania.

Brak podświetlenia u mnie to najprawdopodobniej uszkodzony moduł komfortu wyjście ill czyli w 23 pinowej wtyczce 12 styk, regulacja jasności miała wymieniany potencjometr. Może przez moduł też nie działa ryglowanie drzwi przeciw dzieciom (albo to typowy problem z zamkami bo tylnych jeszcze nie grzebałem).
Mam także podmieniony włącznik awaryjnych z innego seata albo VAGa, styk 5 w nim odpowiada za plus diody więc sobie można podłączyć oświetlenie w obudowie włącznika awaryjnych.

Jak już rozgrzebałem to zrobiłem przekaźnikami załączanie świateł mijania i postojowych (jakiś czas temu miałem problem z jasnością mijania i postojowych świeciły słabo albo wcale zmieniałem włącznik).

Tu przepis jest prosty 3 przekaźniki samochodowe takie 2 pozycyjne by w spoczynku też zwierało.
1. Dokręciłem plus pod ramką przekaźników druga śruba od lewej gruby czerwony kabel.
2. i masę spod kierownicy (można też wziąć masę z włącznika świateł styk 10) będzie potrzebna do zamykania obwodu przekaźników.
3. Masę złączyłem do 86 styków w przekaźnikach wszystkich trzech równolegle.
4. dokręcony pod ramką przekaźników plus połączyłem do styków 87 moich trzech przekaźników wszystkie razem równolegle.
5. Kable z włącznika świateł styki 4 i 7 (długie mijania) przeciąłem, złączyłem ze sobą, podpiąłem części kabla wychodzące z włącznika świateł do styk 85 pierwszego przekaźnika (przekaźnik obsługujący światła mijania)
6. we wszystkich trzech przekaźnikach złączyłem rozdzielnie w pary styki 85 z 87a (by zasilanie do reflektorów było w spoczynkowej pozycji przekaźnika jeżeli przepali się cewka przekaźnika).
7. Styk 30 mojego przekaźnika nr jeden złączyłem z kontynuacją przeciętych kabli 4 i 7 także złączonych ze sobą (idą do przełącznika długich i do reflektorów świateł mijania).
8. światła pozycyjne prawe lewe: przeciąłem kable wchodzące do bezpieczników o numerach 22 (prawa pozycja) i 23 (lewa pozycja) po kolorach są to kable ze styków 13 (lewa) i 14 (prawa) z włącznika świateł. Przeciąć należy przed bezpiecznikiem nie przy włączniku świateł.
9. w skrzynce bezpieczników kable obcięte złączone do bezpieczników 22 (prawa pozycja) i 23 (lewa pozycja) połączyłem ze stykami 30 odpowiednio drugiego (prawa pozycja) i trzeciego (lewa pozycja) moich przekaźników.
10. dla prawej pozycji pozostały kabel nie złączony z bezpiecznikiem 22 kolor szary fiolet włączyłem do 85 styku drugiego przekaźnika
11. dla lewej pozycji pozostały kabel nie złączony z bezpiecznikiem 23 kolor szary brązowy włączyłem do 85 styku mojego przekaźnika nr trzy.

Jeżeli ktoś by potrzebował coś takiego do VAG bo pewnie jest to samo to mogę narysować schemat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Wnętrze pojazdu-klimatyzacja-konsola-nawiew Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group