Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FiatPalioWeekend
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Fiat Palio
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 00:45 Temat postu: Co reguluje to pokretlo? |
|
|
Witam. Mam pytanie, co reguluje to czerwone pokretlo, ktore jest na zdjeciach? Czy ma ono wplyw na moc i obroty silnika? 'Mechanik' zaczal cos ustawiac i regulowac przy tym pokretle i zaplonie, od tamtej pory samochod ma problemy z moca, ciezko jest mu wejsc na obtory i zrobil sie strasznie mulasty - jakby byl przytkany. Oczywiscie czasem ma przeblyski muli przykladowo na jedynce do 2000 tysiecy obrotow za chwile jest tak jakby go puscilo i od razu gwaltownie przyspiesza. Od razu jeszcze zapytam czy czy jest to normalne, ze plyn wzbiorniku chlodnicy oczywiscie po przejechaniu pewnej trasy zmienia kolor z niebieskiego na inny? Czy po prostu z wyniku tego, ze pracuje w ukladzie traci swoj kolor? Dziekuje za pomoc i pozdrawiam! Oczywiscie za dobre rady nalezy sie piwko.
ZDJĘCIA: http://tufotki.pl/MCnzx
Samochód to Fiat Palio Weekend II 1.2 16v 2003rok benzyna (wcześniej LPG) |
|
Powrót do góry |
|
|
kobramir
Auto Maniak
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 887 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 08:26 Temat postu: |
|
|
Tym się nic nie reguluje.Ta czerwona nakrętka to tylko nakrętka na zaworze listwy paliwowej .Tam wkręca się czujnik do pomiaru ciśnienia paliwa.Możesz ją sobie wykręcić i zobaczysz . _________________ NIE PIJĘ BO JEŻDŻĘ ALE ZA POMOC PIWKO PRZYJMĘ |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 10:48 Temat postu: Re: Co reguluje to pokretlo? |
|
|
Nie wymieniałeś czasem rozrządu w tym autku?
Do sprawdzenia MAP. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
FiatPalioWeekend
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Fiat Palio
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 14:33 Temat postu: |
|
|
Rozrząd wymieniany 30 tys. temu. Wymieniałem sonde przed i za katalizatorem, cewke zapłonową, kable wysokiego napięcia, świece która nie dostawała iskry, zmieniałem węża z pompce paliwa, tulejki rozrusznika, akumulator, filtr paliwa - to wymiany w czasie, gdy coś zaczęło być nie tak. Czy to pokrętło ma w ogóle jakiś woływ na działanie silnika, przykładowo gdy jest np niedokręcone? Samochód sprawdzany komputerem i pokazywało właśnie błąd w jednej ze świec - nie podawało iskry, oraz problem z sondami, stąd te wymiany. Niestety pomarańczowa kontrolka nadal się pokazała. |
|
Powrót do góry |
|
|
FiatPalioWeekend
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Fiat Palio
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 14:51 Temat postu: |
|
|
Czy jest może jakaś regulacja dawki paliwa, ustawienie zapłonu lub jakaś inna opcja, która mogła zostac ręcznie przestawiona i stwarza mi teraz problemy?
Czy komputer wykazałby przykładowo, gdyby było coś nie tak z rorządem, uszczelką pod głowicą, wtryskiem paliwa lub przepustnica?
Jak sprawdzić MAP? |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 14:51 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
kobramir
Auto Maniak
Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 887 Skąd jesteś (miejscowość/region): Bielsko-Biała Posiadane auto: Brava Grande Tipo
Piwa: 107/0
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 15:52 Temat postu: |
|
|
FiatPalioWeekend napisał: | Samochód sprawdzany komputerem i pokazywało właśnie błąd w jednej ze świec - nie podawało iskry, oraz problem z sondami, stąd te wymiany. Niestety pomarańczowa kontrolka nadal się pokazała. |
Nawet jeżeli pokazywało błąd w sondzie 1 to nie oznaczało jej awarii. To skutek niespalonego paliwa w cylindrzew którym brak iskry .
Brak iskry spowodowane może być awarią ,świecy, przewodu WN ,lub cewki zapłonowej. Ewentualnie może być spowodowane awarią komputera.
Sonda 2 to sonda informująca ostanie katalizatora .Chyba trochę niepotrzebnej kasy wydałeś.
Zła interpretacja odczytanych błędów powoduje wzrost kosztów naprawy _________________ NIE PIJĘ BO JEŻDŻĘ ALE ZA POMOC PIWKO PRZYJMĘ |
|
Powrót do góry |
|
|
FiatPalioWeekend
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Fiat Palio
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 17:05 Temat postu: |
|
|
Gdybym wcześniej o tym wiedział to postąpił bym inaczej, niestety już jest po wszystkim.
Wymieniłem praktycznie wszystko o czym napisałeś cewkę zapłonową, kable wysokiego napięcia i jedną ze świec w której nie było iskry. Więc co może powodować ten problem z mocą i obrotami silnika? Może być coś przestawione typu zapłon lub dawka paliwa? Oczywiście jeśli było to zrobione to tylko w sposób ręczny przez 'mechanika'. Podczas naprawy zakopciło się z silnika, ale myślę, że własnie wtedy spaliła się cewka zapłonowa i pracował na 3 gary. |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 17:45 Temat postu: |
|
|
Dawką paliwa steruje komputer silnika na podstawie sygnałów z czujników.
Weryfikacja MAP-a polega na sprawdzeniu wartości podciśnienia w kolektorze dolotowym (można to sprawdzić komputerem diagnostycznym) lub podmieniając MAP-a na sprawny bądź pomiar rezystancji między pinami wtyczki. Warto sprawdzić działanie wtrysku na cylindrze w którym występuje problem z zapłonem.
Zerknij pod maskę i zobacz czy wszystkie wtyczki na czujnikach i złączkach są dobrze podopinane i mają dobry styk, zdarza się, że w czasie prac przy silniku zapomina się o dobrym spięciu połączeń (pośpiech, rutyna) i potem szuka się [cenzura] usterki. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
FiatPalioWeekend
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Fiat Palio
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 18:00 Temat postu: |
|
|
piohol - dzięki wielkie za rady, z tego co pamiętam to już któryś raz mi pomagasz, widać, że nie od wczoraj grzebiesz pod maską. Oczywiście piwko leci, jeśli miałbym jak to nawet czteropak bym wysłał
Jutro podjadę i sprawdzę komputerem co tam słychać dokładnie, chociaż wcześniej nie wykazywał z tym problemów - nie wiem czy to się jakoś sprawdza i czy było to sprawdzane. Oczywiście wszystkie wtyczki też jutro przeglądne.
Wiem też, że było coś 'grzebane' przy zapłonie, czy można go jakoś ręcznie przyśpieszyć lub odwrotnie?
Co to wtryskiwaczy to ostatnio dolewałem mu płynu do przeczyszczenia wtrysku paliwa kupionym na orlenie, wlałem mu też wyjątkowo 98, czy to mogło jakoś zaszkodzić? |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 18:25 Temat postu: |
|
|
Dawką paliwa, czasem wtrysku, momentem zapłonu steruje komputer na podstawie sygnałów z czujników i w warunkach przeciętnego warsztatu tego nie zmienisz.
Podczas prac warsztatowych można pozbawić jednostkę sterująca sygnałów z czujników lub połączeń z elementami wykonawczymi (niedbalstwo lub niedopatrzenie mechanika) w skrajnych przypadkach można uszkodzić centralkę sterującą.
Uszkodzenia UPG nie zdiagnozujesz kompem diagnostycznym.
Uszkodzenie wtryskiwacza można zdiagnozować kompem diagnostycznym zasterowując wtryskiwacz z poziomu testu elementów wykonawczych i obserwując strumień wyrzucanego paliwa oraz porównując czas wtrysku na poszczególnych wtryskiwaczach w czasie pracy silnika. Totalny pad wtrysku można zdiagnozować mierząc rezystancję na pinach wtryskiwacza. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
FiatPalioWeekend
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Fiat Palio
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Nie 10 Kwi 2016, 20:45 Temat postu: |
|
|
A czy ja moglem zaszkodzic wlewajac 98 + dodatek do czyszczenia wtryskiwaczy? Pzejechalem wlasnie okolo 100km, przez pewien czas wszystko tak jakby wrocilo do normy, ale po zatankowaniu znow zaczyna nim szarpac na jedynce i obrotomierz leci, a predkosc stoi praktucznie w miejscu. W ogole po wlaniu paliwa zaczyna sie wlasnie problem.
Czy jest to normalne, ze silnik po wlaczeniu pracuje na 500 obrotow? Dopiero po dodaniu gazu wchodzi delikatnie na 800 i wtedy wydaje sie, ze rowno pracuje.
Problem mam tez z ruszaniem z miejsca, Delikatnie ruszajac obroty silnika znacznie faluja. |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Pon 11 Kwi 2016, 16:20 Temat postu: |
|
|
A Ty nie masz problemów ze sprzęgłem skoro w czasie przyspieszania obroty idą w górę a prędkościomierz stoi w miejscu. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
FiatPalioWeekend
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Fiat Palio
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 00:27 Temat postu: |
|
|
Jest i to mozliwe, czasem mam wrazenie jakby ciezko odbijalo. Problemu nie ma przykladowo jak trzymam go na sprzegle i dodaje wiecej gazu, wtedy start jest plynny. Moglbys mi powiedziec czy praca po wlaczeniu na 500 obrotach jest normalna? Dodam, ze samochod zawsze zowtawiam na biegu, gdy mam go uruchomic wrzucam luz i od razu odpalam. |
|
Powrót do góry |
|
|
piohol
Auto Maniak
Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 2023 Skąd jesteś (miejscowość/region): Kępno, Wielkopolska Posiadane auto: Punto Evo
Piwa: 248/2
|
Wysłany: Wto 12 Kwi 2016, 16:04 Temat postu: |
|
|
Na zimnym silniku obroty po odpaleniu mogą być zwiększone do ~1300obr/min w miarę nagrzewania spadają do obrotów biegu jałowego ~750obr/min., na rozgrzanym od początku powinien utrzymywać obroty ~750.
Sprawdź Tps-a czujnik położenia przepustnicy czy sterownik otrzymuje sygnał o przepustnicy w pozycji zamkniętej i czujnik temperatury oraz podciśnienia w kolektorze dolotowym. Można to sprawdzić MES-em. _________________ Jeżeli pomogłem postaw piwo
Pozdrawiam Piotr |
|
Powrót do góry |
|
|
FiatPalioWeekend
Debiutant
Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Fiat Palio
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Sro 13 Kwi 2016, 01:19 Temat postu: |
|
|
Uruchamiam samochod na cieplym silniku i ma 500 obrotow na wycisnietym sprzegle, puszczam je za chwile samochodem przestaje delikatnie trzepac i wraca na normalne 750 obrotow. Ruszam, cofam wtedy jest problem obroty faluja i faktycznie wyglada to na problem ze sprzeglem, po przegladnieciu z otwarta maska faktycznie w sprzegle sie cos tlucze. Bieg 1 i wteczny tez nie zawsze wchodza, musze ponownie wcisnac sprzeglo w podloge. Znow chyba miales racje. |
|
Powrót do góry |
|
|
|