Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fiatalbea2006
Debiutant
Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): zagłebie Dąbrowskie Posiadane auto: Fiat Albea 1.4 2006
Piwa: 0/6
|
Wysłany: Pon 14 Mar 2016, 12:10 Temat postu: nie Pali 1 cylinder;/ |
|
|
Witam.
Mój problem zaczął się pojawiać w styczniu 2016 podczas mrozu gdy autko przełączyło się na lpg w temperaturze -10 stopni, zaczynały falować obroty i autkiem szarpało. Na benzynie było wszystko okej oraz na lpg przy dodatnich temperaturach. Lecz od tygodnia silnikiem szarpie bardzo mocno i na lpg i na benzynie (czasem szarpanie ustaje)błąd w komputerze to wypadanie zapłonu na 1 cylindrze wymieniłem więc świece i przewody lecz nic to nie dało od 2 dni silnik chodzi jak traktor ewidentnie słychać że jeden cylinder nie pali auto spala okolo 14 litrów paliwa wcześniej było to okolo 7l. Cewkę sprawdzałem wizualnie nigdzie nie ma uszkodzeń mechanicznych, także sprawdzałem jej oporowość wszędzie ma po 0.8 ohma. Proszę o pomoc:( |
|
Powrót do góry |
|
|
mustang1
Junior admin
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 7756 Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
|
Wysłany: Pon 14 Mar 2016, 17:53 Temat postu: |
|
|
Zaworów nie sprawdzałeś _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni |
|
Powrót do góry |
|
|
fiatalbea2006
Debiutant
Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): zagłebie Dąbrowskie Posiadane auto: Fiat Albea 1.4 2006
Piwa: 0/6
|
Wysłany: Pon 14 Mar 2016, 18:54 Temat postu: |
|
|
co do zaworów jestem sceptycznie nastawiony gdyż luz kasuje się hydraulicznie w tym silniku podobno, a autko ma 113000 km przebiegu, a do tego zauważyłem że im niższa temperatura na dworze i większa wilgoć jest gorzej bardziej zastanawiam się czy to nie jest jakiś czujnik lub coś z elektroniką bo na początku gdy były objawy wystarczyło poruszać kablami i było okej. na pewien czas.
P.S. a jak można domowym sposobem sprawdzić zawory? |
|
Powrót do góry |
|
|
jareq08
Auto Maniak
Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 1526 Skąd jesteś (miejscowość/region): swiętokrzyskie Posiadane auto: panda, stilo, bravo, 500X-same diesle
Piwa: 97/3
|
Wysłany: Pon 14 Mar 2016, 20:20 Temat postu: |
|
|
Co tam masz? Moze cewki podmienić , rozdzielacz wyczyscić. Zobacz czy jest iskra na tym garze co nie pali.Wyczysc odmę . _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota! |
|
Powrót do góry |
|
|
fiatalbea2006
Debiutant
Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): zagłebie Dąbrowskie Posiadane auto: Fiat Albea 1.4 2006
Piwa: 0/6
|
Wysłany: Pon 14 Mar 2016, 21:14 Temat postu: |
|
|
co tam mam? jak w opisie 1.4 8v 77 km cewka jest jedna wiec podmienić nie mam zbytnio jak, co do odmy to jest czysto. Iskra też zapewne jest bo świeca jest czysta nie zadymiona ani nie zabrudzona. Co do rozdzielacza to z tego co się orientuje w tym silniku nie występuje. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 14 Mar 2016, 21:14 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
milejow
Auto Maniak
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 6209 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mętów pod Lublinem Posiadane auto: A sprzedałem wszystko wpi.....zdu!
Piwa: 426/11
|
Wysłany: Pon 14 Mar 2016, 23:29 Temat postu: |
|
|
Ciśnienie sprężania sprawdź. |
|
Powrót do góry |
|
|
arkady4
Auto Maniak
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 512 Skąd jesteś (miejscowość/region): O-le Posiadane auto: PASSAT 2,0, AUDI 1,8
Piwa: 34/4
|
Wysłany: Wto 15 Mar 2016, 18:22 Temat postu: |
|
|
Albea 1,4 8V 77 koni? a co to za zlep?może Siena jednak? |
|
Powrót do góry |
|
|
fiatalbea2006
Debiutant
Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): zagłebie Dąbrowskie Posiadane auto: Fiat Albea 1.4 2006
Piwa: 0/6
|
Wysłany: Wto 15 Mar 2016, 23:20 Temat postu: |
|
|
kolego akady4 seryjne autko z tego co się orientuje to w sienie było 75 km, ale do tematu dziś umówiłem się z mechanikiem, lecz termin odległy postanowiłem wyjąć jeszcze cewkę i wysuszyłem ją suszarką oraz grzała się na kaloryferze przez 3h po założeniu jej zapaliłem silnik chodzi na wszystkie cylindry pojeździłem około 40 km i wszystko okej. Moje pytanie tyczy się tego czy cewka chodź nie ma uszkodzeń żądnych widocznych może być nieszczelna i wilgotnieje w środku dlatego autko nie pali na wszystkie cylindry? dodam że cewka jest cała zalana w plastiku. |
|
Powrót do góry |
|
|
arkady4
Auto Maniak
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 512 Skąd jesteś (miejscowość/region): O-le Posiadane auto: PASSAT 2,0, AUDI 1,8
Piwa: 34/4
|
Wysłany: Sro 16 Mar 2016, 07:17 Temat postu: |
|
|
Może Kolego,NIe raz takie cewki wymieniałem ,które wyglądały na nieuszkodzone z zewnątrz a niestety nie pracujące tak jak trzeba.Z tego co napisałeś wynika że wilgoć dostała sie do wnętrza tej zalanej plastikiem obudowy i powoduje upływ iskry gdzieś wewnątrz uzwojenia wtórnego,moim zdaniem cewka nadaje się do wymiany bo nie znasz dnia ani godziny kiedy znowu padnie.
PS sorki za zlepa niepołapałem ze chodzi o poliftową ,tam faktycznie takie motorki były... |
|
Powrót do góry |
|
|
fiatalbea2006
Debiutant
Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): zagłebie Dąbrowskie Posiadane auto: Fiat Albea 1.4 2006
Piwa: 0/6
|
Wysłany: Sro 16 Mar 2016, 08:21 Temat postu: |
|
|
Dzis rano jadąc do pracy znowu silnik szarpie więc zaraz dzwonie po sklepach i zamawiam cewkę oby to ona była uszkodzona;) |
|
Powrót do góry |
|
|
fiatalbea2006
Debiutant
Dołączył: 06 Lut 2013 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość/region): zagłebie Dąbrowskie Posiadane auto: Fiat Albea 1.4 2006
Piwa: 0/6
|
Wysłany: Sro 16 Mar 2016, 19:26 Temat postu: |
|
|
Dzis założyłem nową cewkę silnik chodzi dużo ciszej nic nie szarpie. Podczas demontażu zobaczyłem na obudowie delikatną ryse. Za tydzień napisze jak się spisuje auto. Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
|