Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pikaso
Czytelnik
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa Posiadane auto: fiat Panda 1.1 2003
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 04 Lut 2009, 01:22 Temat postu: Zegary wariują i silnika nie można uruchomić |
|
|
Witam, mam problem z Pandą 1.1 r 2003 , a wygląda to tak po przekręceniu kluczyka od razu podświetlają się zegary ( światła zgaszone , więc nie powinny się zapalać)a wszystkie wskazówki leżą nieżywe i miga dioda od rezerwy (paliwo jest) pompę paliwa też słychać jak się załącza rozrusznik kręci a silnik nie odpala. Jak zdejmę klemę z akumulatora na dłuższy czas (noc) to po założeniu jej i przekręceniu kluczyka przez dosłownie kilka sekund jest normalnie a potem znowu wskazówki zjeżdżają w dół i zapala się podświetlenie zegarów ( jakby łapał jakiś błąd) ale w tym momencie czasami silnik potrafi zaskoczyć i pracuje normalnie z tym że zegary są podświetlone cały czas ,nie ma żadnych wskaźników (wskazówki leżą) nie ma kontrolek( dokładniej to dwie świecą się cały czas od ABS-u i ręcznego ) nie nalicza kilometrów. Auto jeździ normalnie światła, kierunki, wycieraczki, ABS, dmuchawa, itd. wszystko działa tylko nie potwierdzane jest kontrolkami na tablicy, przejechałem tak z 10 km jeździ normalnie. A po zgaszeniu silnika tak jak pisałem wcześniej wskaźniki głupieją, pompa paliwa się załącza ,rozrusznik kręci a auto nie odpala. Podobnie miałem w sylwestra podjechałem pod sklep a jak wyszedłem auto już nie zapaliło objawy takie same tylko że wtedy nie działały żadne światła( nawet awaryjne) ani wycieraczki i nie było słychać pompy paliwa. Sąsiad mnie zaholował do domu, a za 2 dni normalnie odpaliłem i wszystko było OK. przez jakiś tydzień( w czasie holowania coś mu naskoczyło? ). I teraz jak padło tak D... .Dodam że auto ma nieduży przebieg ok. 60.000 i jeździ tylko na benzynie.
Jeżeli ktoś z was spotkał się już z podobnym zjawiskiem to proszę o jakąś wskazówkę podpowiedz co to może być? Ewentualnie gdzie z tym jechać w Warszawie?
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich bywalców forum. |
|
Powrót do góry |
|
|
Lock
Czytelnik
Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość/region): Łódź Posiadane auto: Fiat Panda 1.1 Active
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 04 Lut 2009, 17:55 Temat postu: |
|
|
Albo samochod jest zalany mokre sa przewody ktore ida do jakiejs centralki pod samochodem, alternator jest na wykonczeniu albo juz skonczyl swoje zycie, ewentualnie akumulator jest tak rozwalony i obciaza elektryke ze samochod glupieje i nic wtedy nie da sie z tym zrobic. Jeszcze mogl sie komputer zwiesic jedz z tym do kogos kto sie na tym zna i niech go zresetuje byc moze to tez jest kwestia errorow w kompie. |
|
Powrót do góry |
|
|
pikaso
Czytelnik
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość/region): warszawa Posiadane auto: fiat Panda 1.1 2003
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 04 Lut 2009, 19:37 Temat postu: |
|
|
Pod samochód nie zaglądalem, alternator nie daje znaków zużycia (gdy silnik pracuje to ładuje normalnie), akumulator jest jeszcze fabryczny ale podpinałem inny i to samo się dzieje. Więc chyba to coś z komputerem. Będe musiał gdzieś sie z tym udać tylko nie mam rozeznania gdzie. W serwisie to skasują mnie jak za zboże. Może macie jakiś dobry warsztat od elektryki w Warszawie.
Dzieki za odpowiedz LOCK. pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
jacek ciura
Dyskutant
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość/region): sochaczew Posiadane auto: fiat panda 1.1 06 i tico z 2000
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 20:57 Temat postu: |
|
|
spróbuj naładować akumulator do oporu tak z 10 godzin małym prądem _________________ C. jacek |
|
Powrót do góry |
|
|
piotrek-firemanek
Stały Bywalec
Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 182
Posiadane auto: panda 1.1 activ LPG
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 23:26 Temat postu: |
|
|
ale skoro pisze, że podmieniał akumulator i nic, to nie ma sensu ładować i jeszcze próbować, mnie na bardzo słabym akumulatorze podczas próby odpalenia tak się resetło wszystko ale to 3 sekundy może trwało i tyle, to co kolega opisuje jest nielogiczne, nie wszystkie rzeczy idą przecież przez komputer, choćby kierunkowskazy ale nie dam sobie głowy obciąć,
sprawdziłem schematy, WSZYSTKO przechodzi przez komputer pokładowy niestety. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 23:26 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Endriu Tosterowski
Debiutant
Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość/region): SOSNOWIEC Posiadane auto: MULTIPLA `99. 1,6+gaz.
Piwa: 1/4
|
Wysłany: Czw 26 Mar 2009, 00:26 Temat postu: |
|
|
przepraszam, jak mowa o schemacie , to może ma ktoś schematy instalacji elektrycznej w Multipli ??? 1,6 16V + gaz `99 Poratujcie dobrzy ludzie !!!!!!!!!!!!!! _________________ podstawą dobrej jazdy........ są koła !!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Arso
Czytelnik
Dołączył: 13 Lut 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość/region): Świdnik Posiadane auto: Panda
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 13 Lut 2016, 16:32 Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich, wiem że temat trochę stary ale czy wie ktoś jakie jest rozwiązanie tego problemu. Dziękuję za odpowiedź. |
|
Powrót do góry |
|
|
|