Na wyłączonym zapłonie działa krokowiec od LPG

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - IV generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
munitalp

Dyskutant
Dyskutant


Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 51
Skąd jesteś (miejscowość/region): Żory
Posiadane auto: Hiena '98 1,4; Seat Toledo II '03 1.9 TDI 110KM
Piwa: 0/1
PostWysłany: Wto 04 Sie 2015, 19:06    Temat postu: Na wyłączonym zapłonie działa krokowiec od LPG Odpowiedz z cytatem

Witam, Mam od kilku dni mały problem, a mianowicie sytuacja zaczęła się jak pewnego wieczoru musiałem gdzieś pilnie wyjechać. Wsiadam do auta przekręcam kluczyk, kontrolki zgasły rozrusznik nawet nie zareagował. Myślę że zaśniedziałe klemy - akumulator pod pachę, do piwnicy wyczyściłem klemy, powrót do auta, przekręcam kluczyk, kontrolki przygasły, już zauważyłem, że akumulator rozładowany. Akumulator pod prostownik, następnego dnia po naładowaniu akumulatora, podpinam, odpalam auto, wydawało by się, że wszystko OK. Po kilku dniach nieużywania auta chciałem podjechać do sklepu. Sytuacja identyczna tyle że akumulator całkowicie rozładowany (nawet kontrolki się nie zaświeciły). Akumulator pod prostownik.
Następnego dnia myślę, trzeba zlokalizować winowajcę rozładowania akumulatora. Odpinam wszelakiego typu peryferia (CB, Radio, Ładowarkę USB, czujniki parkowania) choć nawet i zbędnie bo i tak wszystko miałem podpięte dopiero po zapłonie. Miernik w dłoń, ustawienie na amperomierz, klema od "-" podłączona do aku, miernik jako zamknięcie obwodu z plusem, obserwuje i widzę cykliczne pobieranie 0,4A prądu w odstępach około jednej minuty przez jakieś 5-10 sekund. Myślę co może pobierać taki prąc w takich przedziałach czasowych. Po kilku papierosach i nasłuchu komory silnika - winowajca znaleziony - A mianowicie silniczek krokowy od LPG (na przewodzie od zasilania gazem wtrysku). Dodam że sterownik to RAZMUS. Teraz pytania:

1) czy Silnik krokowy powinien działać pomimo wyłączonego zapłonu? (wydaje mi się, że nie)
2) jaka może być przyczyna działania tego silniczka? (przy wyłączonym silniku i zapłonie)
3) jak sprawdzić czy działa on poprawnie?
4) analogicznie podchodząc do tego, że silnikiem steruje centralka z LPG - może być uszkodzona?

Zatem jeżeli napisałem w złym dziale (choć LPG działa mi dobrze a problem dotyczy elektroniki) proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.


Ostatnio zmieniony przez munitalp dnia Sro 05 Sie 2015, 19:05, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7756
Skąd jesteś (miejscowość/region): Wielkopolska
Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
PostWysłany: Wto 04 Sie 2015, 20:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W dziale Elektryka/Elektronika/Komunikaty nie poruszamy spraw związanych z zasilaniem lpg
_________________

śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Keram2504
Moderator

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 5434
Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze
Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
PostWysłany: Sro 05 Sie 2015, 22:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przenoszę do działu gazowego IV generacji.
_________________
Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
mk0367

Auto Maniak
Auto Maniak


Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 859
Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA
Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
PostWysłany: Sro 05 Sie 2015, 23:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Zamontuj przekaźnik wyłącz-załącz do odcinania zasilanie centralki gazu, oczywiście "po stacyjce".Jeśli nie możesz znaleźć to znajdź kabelek-złodzieja prądu i daj na mim przekaźnik zasilany po zapłonie...w ten sposób odetniesz przejście prądu po wyłączeniu "stacyjki".

Pozdro.
_________________
-POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-

Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995

Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001

"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Postaw piwo (podziękowanie dla autora tej wiadomości)
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum.auto.com.pl Strona Główna -> Instalacje LPG - IV generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group