Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Sro 14 Sty 2015, 22:33 Temat postu: |
|
|
Keram2504 napisał: | Całe życie mi wkuwano do głowy że najlepsze świece do gazu są jednoelektrodowe. W swiecach jednoelektrodowych iskra ma większy potencjał niż w świecach wieloelektrodowych. Czyżby naukowo coś znowu udowodniono |
Nic się nie zmieniło..... iskry została taka sama.....tak samo jak i to że mniejsza szczelina pomaga _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|
Powrót do góry |
|
|
kaem84
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
|
Wysłany: Czw 15 Sty 2015, 10:19 Temat postu: |
|
|
Trzyelektrodowe nie zużywają się wolniej? Iskra do grafitu przeskakuje na przemian z trzech stron, więc grafit zużywa się równo od każdej strony a nie tylko z jednej.
Czy w tych nowych świecach które już mam można ten odstęp zmniejszyć? |
|
Powrót do góry |
|
|
Keram2504 Moderator
Auto Maniak
Dołączył: 17 Kwi 2010 Posty: 5434 Skąd jesteś (miejscowość/region): Mazowsze Posiadane auto: Mercedes A-140 2000 Gaz Prins
Piwa: 194/114
|
Wysłany: Czw 15 Sty 2015, 22:43 Temat postu: |
|
|
kaem84 napisał: | Trzyelektrodowe nie zużywają się wolniej? |
Nie. W gazie mogą nawet szybciej się zużyć, niedomagać. Nie jest to zużycie typu wypalenia się elektrody a raczej przebić, przepięć, zwarcia. Jak też nieodpowiedni dobór świecy, chodzi tu o wartość cieplną do rodzaju silnika lub paliwa.
kaem84 napisał: | Iskra do grafitu przeskakuje na przemian z trzech stron, więc grafit zużywa się równo od każdej strony | Nieprawda. Iskra zawsze znajduje najkrótszą drogę niezależnie od ilości elektrod, nie wybiera sobie kolejności. Niekiedy nawet lata poza elektrodami jeśli świeca zużyta , ma popękany izolator.
kaem84 napisał: | Czy w tych nowych świecach które już mam można ten odstęp zmniejszyć? |
Można, ale nie kombinuj. Wymaga to mocniejszego potraktowania elektrody masowej. Na dodatek trudno zmierzyć odstęp jeśli elektroda masowa jest zaokrąglona do wewnątrz. Zostaw przy ustawieniach fabrycznych. _________________ Rozwiązałeś problem? Odpisz. Inni będą Ci wdzięczni.
Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Pią 16 Sty 2015, 14:38 Temat postu: |
|
|
kaem84 napisał: | Trzyelektrodowe nie zużywają się wolniej? Iskra do grafitu przeskakuje na przemian z trzech stron, więc grafit zużywa się równo od każdej strony a nie tylko z jednej.
Czy w tych nowych świecach które już mam można ten odstęp zmniejszyć? |
Kolega Keram opisał Ci dokładnie co i jak.
A co do zmniejszania na twoich to możesz i powinieneś....przy 3 elektrodach też nie ma problemu, po prostu zamiast płaskiego szczelinomierza pręcikowy, a jeśli nie masz takiego to łatwo dobrać średnicę na druciku lub igle...a płaskim też przy odrobinie wprawy dasz radę.
Zmniejszanie w skrócie jest potrzebne żeby pomóc w przeskoku iskry......wydaje się to dziwne ale mieszanka gazu ma takie opory że często przy za dużej przerwie iskra szuka drogi i zasuwa po izolatorze ceramicznym na zewnątrz świecy....oznaką tego będą niby kreski o różnej długości na białym izolatorze świecy....może będziesz miał okazję to sprawdzić.
Ja widziałem nawet wypalenie ścieżek na izolatorze przy za dużej przerwie... _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|
Powrót do góry |
|
|
kaem84
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
|
Wysłany: Pon 06 Lip 2015, 22:06 Temat postu: |
|
|
Wracam do tematu bo mam pewne wątpliwości do świec. Założyłem BKUR6ET-10 bo tak pokazywał gościowi w sklepie katalog. Na allegro na niektórych aukcja świece BKUR6ET-10 też są podpisane jako świece do silnika BCB. Przed chwilą sprawdzałem. Teraz katalog NGK na stronie NGK pokazuje mi, że do mojego silnika powinny być PZFR6J-11. Różnice są takie, że te co założyłem mają 3 elektrody i odstęp elektrod wynosi 1,0mm. Te co powinienem mieć mają jedną elektrodę i mają odstęp elektrod 1,1mm i są dwa razy droższe bo to seria platynowa.
Po pierwsze zgłupiałem bo producent kiedyś pokazywał BKUR6ET-10 a teraz PZFR6J-11 a one się wyraźnie różnią. Poza drugie samochód mam trochę zamulony, mam opóźniona reakcję na pedał gazu no i zastanawiam się czy to nie wina tych świec. Co o tym myślicie? Chodzi o pracę na PB i LPG
ps. Katalog Inter Cars pokazuje, że świece BKUR6ET-10 są do silnika BCB |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Pon 06 Lip 2015, 22:06 Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Pon 06 Lip 2015, 23:36 Temat postu: |
|
|
kaem84 napisał: | Wracam do tematu bo mam pewne wątpliwości do świec. Założyłem BKUR6ET-10 bo tak pokazywał gościowi w sklepie katalog. Na allegro na niektórych aukcja świece BKUR6ET-10 też są podpisane jako świece do silnika BCB. Przed chwilą sprawdzałem. Teraz katalog NGK na stronie NGK pokazuje mi, że do mojego silnika powinny być PZFR6J-11. Różnice są takie, że te co założyłem mają 3 elektrody i odstęp elektrod wynosi 1,0mm. Te co powinienem mieć mają jedną elektrodę i mają odstęp elektrod 1,1mm i są dwa razy droższe bo to seria platynowa.
Po pierwsze zgłupiałem bo producent kiedyś pokazywał BKUR6ET-10 a teraz PZFR6J-11 a one się wyraźnie różnią. Poza drugie samochód mam trochę zamulony, mam opóźniona reakcję na pedał gazu no i zastanawiam się czy to nie wina tych świec. Co o tym myślicie? Chodzi o pracę na PB i LPG
ps. Katalog Inter Cars pokazuje, że świece BKUR6ET-10 są do silnika BCB |
Masz benzynę i lpg,więc jeśli katalog pokazuje jednoelektrodowe PZFR6J-11.Możesz także kupić NGK dedykowane do gazu,też specjalna seria.
Do gazu najlepsze jednoelektrodowe.Oczywiście zmniejsz przerwę na 0.9 mm.
Opóźniona reakcji na pedał gazu może wskazywać na wadliwe działanie zaworu EGR.Podaje spaliny od początku wchodzenia silnika na obroty.
Ale mogą być i inne przyczyny. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|
Powrót do góry |
|
|
kaem84
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
|
Wysłany: Pon 06 Lip 2015, 23:41 Temat postu: |
|
|
2 miesiące temu miałem błąd zaworu EGR. Przeczyściłem go i od tego czasu check engine nie wyskakuje. Czy ten zawór może działać nieprawidłowo i nie pokazywać błędu? Czy mogę jakoś sprawdzić czy to jego wina z tym opóźnieniem np odłączając od niego zasilanie? Pewnie wtedy wyskoczy błąd |
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Pon 06 Lip 2015, 23:57 Temat postu: |
|
|
Czyli trafiłem z EGR-em
Może jest już nie sprawny...nie wiem jaki typ masz u siebie w seacie i na jakiej zasadzie działa, sterowanie podciśnieniem itp itp.
Najlepiej byłoby sprawdzić czy jest szczelny na wyłączonym silniku i czy połączenia uszczelnione.
Jak to zrobić u Ciebie musisz pomyśleć. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|
Powrót do góry |
|
|
kaem84
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
|
|
Powrót do góry |
|
|
mk0367
Auto Maniak
Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 859 Skąd jesteś (miejscowość/region): OLSZEWO-BORKI/OSTROŁĘKA Posiadane auto: Poprzedni Voyager 2.5 Pb+Lpg 1995...czarna perła obecnie voyager 2.4 Pb+Lpg 2000rok...chrysler PT 2.0 Pb +LPg 2001 rok.
Piwa: 60/1
|
Wysłany: Wto 07 Lip 2015, 13:21 Temat postu: |
|
|
Elektryka i podciśnienie.
Po prostu celem sprawdzenia zrób z kawałka blaszki element pod podstawę który osadzisz na silikon i zaślepisz nim zawór po skręceniu na śruby.
Potem jazda próbna i ocenisz czy to było to.
pozdro _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730 |
|
Powrót do góry |
|
|
kaem84
Stały Bywalec
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 237 Skąd jesteś (miejscowość/region): Tarnów Posiadane auto: Seat Leon 1.6 105KM 2003r
Piwa: 5/11
|
Wysłany: Pon 03 Sie 2015, 23:58 Temat postu: |
|
|
EGR sprawne. Żadnej różnicy nie widzę po zaślepieniu. Wyczyściłem go i rurkę, którą idzie z niego do przepustnicy
i zostawiłem niezaślepiony.
Natomiast znalazłem coś co na pewno nie pomagało silnikowi w dynamicznej pracy. W osłonie/obudowie silnika gdzie mam filtr powietrza jest klapka, która wpuszcza ciepłe powietrze znad kolektora wylotowego do przepustnicy, a po pewnym czasie kiedy mały termostat, który reguluję otwarcie tej klapki się nagrzeje, zamyka ją i wpuszcza zimne powietrze z zewnątrz. U mnie ten termostat był zepsuty i cały czas wpuszczał gorące powietrze. Kiedy wymusiłem położenie tej klapki w takim położeniu, że wpuszcza tylko zimne powietrze to samochód wydaje mi się zrywniejszy.
Czytając o tej klapce natknąłem się na jakieś informację, że posiadając instalację LPG wymusza się albo ciepły albo zimny obieg powietrza, nie do końca zrozumiałem dlaczego. mk0367 wiesz coś na ten temat? |
|
Powrót do góry |
|
|
|