Forum.auto.com.pl - Motoryzacyjne forum dyskusyjne

Regulamin forum dyskusyjnego



Forum istnieje by umożliwić dyskusję i wzajemną pomoc wszystkim fanom motoryzacji. Regulamin określa zasady poruszania się i użytkowania niniejszego forum. Został on stworzony by zachować na forum porządek i miłą atmosferę.
  1. Forum dostępne jest bezpłatnie.
  2. Dokładne zapoznanie się z treścią tego regulaminu jest obowiązkowe. Poświęcisz na to mniej niż 3 minuty a oszczędzi ci to komplikacji w przyszłości.
  3. Na forum istnieje zakaz zamieszczania materiałów o treści erotycznej lub pornograficznej oraz linków do nich. To jest forum motoryzacyjne.
  4. Administratorzy i moderatorzy podejmą starania mające na celu usuwanie wszelkich uznawanych za obraźliwe materiałów jak najszybciej, jednakże nie jest możliwe przeczytanie każdej wiadomości. Zgadzasz się więc, że zawartość każdego postu na tym forum wyraża poglądy i opinie jego autora a nie administratorów, moderatorów czy webmasterów (poza wiadomościami pisanymi przez nich) i nie ponoszą oni za te treści odpowiedzialności.
  5. Zgadzasz się nie pisać żadnych obraźliwych, obscenicznych, wulgarnych, oszczerczych, nienawistnych, zawierających groźby i innych materiałów, które mogą być sprzeczne z prawem. Złamanie tej zasady może być przyczyną natychmiastowego i trwałego usunięcia z listy użytkowników (wraz z powiadomieniem odpowiednich władz). Aby wspomóc te działania rejestrowane są adresy IP autorów. Przyjmujesz do wiadomości, że webmaster, administrator i moderatorzy tego forum mają prawo do usuwania, zmiany lub zamykania każdego wątku w każdej chwili jeśli zajdzie taka potrzeba. Jako użytkownik zgadzasz się, że wszystkie informacje, które wpiszesz będą przechowywane w bazie danych. Informacje te nie będą podawane bez twojej zgody żadnym osobom ani podmiotom trzecim, jednakże webmaster, administrator i moderatorzy nie będą obarczeni odpowiedzialnością za włamania hackerskie prowadzące do pozyskania tych danych.
  6. Na forum nie należy przeklinać. Zabronione jest prowadzenie osobistych kłótni, obrażanie innych użytkowników.
  7. Wszelkie skargi należy kierować do administratorów lub moderatorów forum.
  8. Wątki (tematy) należy zakładać w odpowiednich dla nich działach. Wątki założone w złych działach będą przenoszone do odpowiednich kategorii przez moderatorów.
  9. Przed założeniem tematu prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na forum nie toczyła (pomocna tu będzie wyszukiwarka na forum - opcja "Szukaj"). Możliwe, że ktoś miał już identyczny problem z samochodem i gotowe rozwiązanie już czeka. Jeśli istnieje wątek dyskusji w danym temacie, ale rozwiązania Twojego problemu nie ma, to nie zakładaj nowego tematu, tylko dopisz wiadomość w istniejącym wątku.
  10. Temat wątku powinien być odpowiednio sformułowany i powinien jednoznacznie określać treść wątku. Jeśli np. mamy zapytanie dotyczące wymiany świec żarowych, zakładamy temat "Wymiana świec żarowych", a nie "Pomocy!", "Problemy", czy "Przeczytajcie to koniecznie!". Tematy w stylu "Co wybrać?" także są omijane przez większość forumowiczów.
  11. Przy tworzeniu nowego tematu w treści wiadomości należy podać szczegółowe informacje na temat samochodu (marka, model, wersja, rocznik, rodzaj i pojemność silnika. Warto podać jak najwięcej szczegółowych informacji - im dokładniej opiszemy temat - tym większe prawdopodobieństwo, że szybko uzyskamy odpowiedź.
  12. Jeżeli opisujemy problemy z samochodem, to należy przestrzegać zasady: jeden temat - jeden problem. (opisywanie kilku niezwiązanych ze sobą problemów w ramach jednego tematu wprowadza niepotrzebne zamieszanie, dlatego jest zabronione).
  13. Jeżeli opiszemy problem z samochodem na forum, a rozwiązanie znajdziemy poza forum, dobrym zwyczajem jest opisanie rozwiązania w swoim temacie (za co wdzięczni będą wszyscy, którzy napotkają podobny problem w przyszłości).
  14. Ciekawe posty i ich autorów warto nagradzać klikając przycisk z napisem 'Piwo' znajdujący się bezpośrednio pod wiadomością.
  15. Udzielane na forum odpowiedzi powinny być zrozumiałe i możliwie jak najbardziej precyzyjne, jednoznaczne i wyczerpujące. Skróty myślowe mogą być błędnie zrozumiane, dlatego należy ich unikać. Należy starać się pisać zgodnie z polską ortografią i gramatyką. Posty pisane niedbale, bez znaków interpunkcyjnych, bez polskich znaków, z błędami, utrudniają zrozumienie wiadomości. Nie będziemy upominać za drobne błędy, ale wszystko ma swoje granice. Nagminne łamanie tego punktu wiąże się z ostrzeżeniami, a nieczytelne posty będą usuwane.
  16. Wątki (tematy) naruszające regulamin mogą być przez moderatorów przenoszone do działu 'kwarantanna', lub całkowicie usuwane (zależnie od naruszonego punktu). Jeżeli Twój temat trafił do działu 'kwarantanna' - przeczytaj dokładnie regulamin, wprowadź odpowiednie poprawki w treści wiadomości i skontaktuj się z moderatorem.
  17. W trosce o utrzymanie porządku, nie udzielamy odpowiedzi na posty (wiadomości) znajdujące się w kwarantannie - póki ich autor nie wprowadzi zmian w treści, by były zgodne z regulaminem.
  18. Wszelkie tematy zawierające dyskusje całkowicie bezsensowne i bezwartościowe, będą usuwane.
  19. Nie piszemy samymi dużymi literami, zwłaszcza w temacie wątku!
  20. Nie piszemy jednego posta pod drugim (zamiast tego używamy opcji edycji posta by dopisać dodatkową treść).
  21. Zabronione jest również tzw. "nabijanie postów" (dodawanie do każdego wątku kilkudziesięciu wypowiedzi na godzinę o treści "Ok", "Aha", "Popieram" itp., mające na celu jedynie zwiększenie "rangi" i liczby swoich postów na forum). Osoby notorycznie nabijające posty otrzymają od moderatorów ostrzeżenie na PW.
  22. Zabronione jest nieuzgodnione z administratorem rozpowszechnianie poprzez mechanizmy forum treści reklamowych (spamu). Dotyczy to w szczególności: treści wiadomości (postów), stopek wiadomości, wiadomości prywatnych (PW) oraz nazw użytkowników.
  23. Naruszenie regulaminu będzie karane upomnieniem, lub zablokowaniem konta.
  24. Administratorzy i moderatorzy zastrzegają sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii postów naruszających regulamin. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca taką opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną.
  25. Konta nieużywane przez 6 miesięcy będą usuwane.
  26. Serwis www.auto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść i wartość merytoryczną prezentowanych na forum wypowiedzi.
  27. Zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dn. 18.07.2002, Dz.U. 144 poz. 1204 użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie ofert i wszelkiego rodzaju informacji wysyłanych przez www.auto.pl na swój adres elektroniczny lub numer telefonu. Zlecenie usunięcia danych osobowych może odbyć się poprzez przesłanie w formie pisemnej listem na adres portalu lub na adres e-mail: portal@auto.com.pl.
  28. Konto utworzone na forum www.auto.pl dodatkowo uprawnia do komentowania wiadomości motoryzacyjnych oraz korzystania z forów tematycznych uruchomionych w serwisach należących do sieci auto.com.pl (bez konieczności tworzenia osobnych kont).
  29. Zabronione jest przekazywanie poprzez forum kodów do radia i immobilizera. Posty z prośbą o podanie kodu będą usuwane.
  30. Użytkownik zamieszczając post wyraża nieodpłatną i nieodwołalną zgodę na publiczne udostępnienie posta przez Usługodawcę, rozpowszechnianie oraz komentowanie i nie będzie podnosił z tego tytułu żadnych roszczeń.

Pozdrawiamy i życzymy owocnych dyskusji!

Data ostatniej modyfikacji: 2013.01.03

Komunikaty dotyczące zmian w regulaminie»


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group